سه شنبه 24 مهر 1397 13:40
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 
نوع خرید زریک فروش زریک

به منظور انجام معاملات در سامانه و فروشگاه زریک ارسال و ارائه کارت ملی و شناسنامه الزامیست.

ساعت کاری مجموعه زریک

ساعت کار معاملات آنلاین سکه و طلا

 

ساعت کاری فروشگاه زریک

 

1-     در چه مواقعی می توان در سایت درخواست خرید ، فروش و یا تحویل داد؟
بازار داخل از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 12 الی 20
 
2-     آیا برای خرید آنلاین طلا ارسال کپی شناسنامه و کارت ملی الزامی است ؟
بله الزامیست . در هنگام خرید سیستم به صورت اتوماتیک از معامله افرادی که مدارک شناسائی خود را کامل نکرده اند جلوگیری می کند.
 
 
3-     مدارک مورد نیاز فعالیت در وبسایت چیست؟ (تکمیل ثبت نام)
آپلود تصویر پرسنلی و امضاء خود و ارسال کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه امضا به آدرس پست الکترونیک info@zerik.ir و یا فکس به شماره 22012018
همجنین می توانید از بخش تنظیمات حساب کاربری خود تصویر شناسنامه و کارت ملی خود را آپلود نمائید.(راهنمای آپلود مدارک شناسائی)
 
4-     چگونه می توانم طلا خریده شده خود را از زریک تحویل بگیرم ؟
پس از تائیدیه واریز وجه از سوی زریک به بخش "معاملات" رفته و فرم "درخواست تحویل کالا" را تکمیل کرده و با همراه داشتن اصل کارت ملی و یا شناسنامه و کد رهگیری سایت به فروشگاه زریک مراجعه نمائید. لازم به توضیح است که در زمان تحویل طلا مبلغ 9 درصد ارزش افزوده بر اساس نرخ خرید شما اخذ خواهد شد.
توجه: برای دریافت طلاهای خریداری شده که به صورت آبشده می باشند بین 1 تا 5 روز زمان نیاز است تا طلای خریداری شده شما به وزن دلخواه شما برایتان برشکاری شود.
تکمیل مدارک مورد نیاز قبل از مراجعه حضوری الزامی است.
کالاهای قابل تحویل : مثقال طلا، گرم 18 عیار و گرم 24 عیار می باشد.
 
 
5-     چگونه می توان گذر واژه ( کلمه عبور ) خود را تغییر داد؟
پس از ورود به حساب کاربری خود از طریق بخش " تنظیمات " و دکمه ویرایش نسبت به تغییر گذرواژه خود اقدام نمائید.
 
 
6-     آیا می توانم طلا خود را تحویل نگرفته و نزد شرکت نگه داری کنم ؟
بله تا هر زمانیکه کاربر درخواست تحویل و یا فروش طلا خود را ندهد طلا به صورت امانت نزد شرکت می ماند و هیچ هزینه ای هم بر عهده مشتری نمی باشد.
 
 
7-     آیا خرید و فروش شامل کارمزد می شود ؟
خیر ، هیچ کارمزدی بایت خرید و فروش از شما کسر نخواهد شد. صرفاً سود و یا زیان شرکت در مابه تفاوت نرخ خرید و فروش می باشد. ( حداقل ما به تفاوت بین خرید و فروش 2 هزار تومان و تا بالای ما به تفاوت بین خرید و فروش 50 هزار تومان می باشد که این مقدار با توجه به شرایط نوسانات بازار تغییر می کند.)البته مابه تفاوت خرید و فروش در شمش یک کیلوئی متفاوت با سایر کالاها می باشد.
 
8-     منبع قیمت های اعلامی کجاست؟
بازار تهران ، بانک کارگشائی، اونس جهانی طلا، صرافی ملی و صرافی سایر بانک ها
 
9-     چه زمانی بعد از خرید می توان نسبت به دریافت آن اقدام کرد ؟
پس از تائیدیه رسید پرداخت (که معمولاً بین یک دقیقه تا 1 ساعت به طول می انجامد) بلافاصله می توانید نسبت به تکمیل فرم درخواست تحویل طلا اقدام نمائید.
توجه: برای دریافت طلاهای خریداری شده که به صورت آبشده می باشند بین 1 تا 5 روز زمان نیاز است تا طلای خریداری شده شما به وزن دلخواه شما برایتان برشکاری شود.
 
 
10- چه زمانی بعد از خرید می توان طلا را به فروش گذاشت ؟
بلافاصله پس از تائیدیه واریز از سوی زریک (که معمولاً بین یک دقیقه تا 1 ساعت به طول می انجامد)، قادر به فروش طلا خود می باشید.
 
11- آیا در هر زمانی طلا را برای فروش بگذارم مشتری وجود دارد؟
بله ، در بازه زمانی فعالیت بازار (از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 الی 21 و جمعه ها از ساعت 12 الی 21 به صورت آنلاین و از شنبه تا چهارشنبه از 11 الی 16 و پنجشنبه ها از ساعت 11 الی 13به صورت حضوری ) در هر زمانی که درخواست فروش دهید طلای شما از سوی زریک خریداری می شود و مانند معاملات بورس نیازی به پیدا شدن مشتری نمی باشد.
 
12- وجه حاصل از فروش طلاهایم چه مدت بعد به حساب بانکی ام واریز می شود؟
معمولاً با توجه به طریقه واریز و همچنین زمان درخواست فروش کاربر ، این زمان بین یک تا سه روز کاری پس از ثبت درخواست به حساب بانکی کاربران که در مرحله ثبت نام اعلام کرده اند واریز می شود.
 
*افرادی که مدارک شناسائی و یا کارت بانکی که با آن خرید کرده باشند را به زریک اعلام نکرده باشند و یا درخواست خود را از شنبه تا چهارشنبه بعد از ساعت 16 و پنجشنبه بعد از ساعت 13 ثبت کرده باشند با تاخیر و حداقل در اولین روز کاری واریز انجام می شود.
 
 
13- دلیل اخذ شماره حساب و شبا در زمان ثبت نام چیست ؟
با توجه به اینکه افراد می توانند طلا خود را در وبسایت برای فروش بگذارند داشتن اطلاعات حساب بانکی افراد برای شرکت الزامیست تا وجه حاصل از فروش را به حساب کاربران واریز نماید.
 
 
14- دلیل گرفتن تصویر پرسنلی و امضاء افراد در زمان ثبت نام چیست ؟
این کار به منظور احراز هویت اشخاص که نسبت به دریافت طلا خود اقدام کرده اند صورت می گیرد تا از سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری شود تا تنها طلا به دست شخص متقاضی برسد.
توصیه می شود که امضائی که در سایت جهت دریافت طلا آپلود می نمائید می تواند با امضای شما در جاهای دیگر مانند بانک و ... متفاوت باشد. در واقع به منظور دریافت طلامی توانید امضای مختص به زریک را آپلود نمائید.
 
15- اگر اطلاعاتی که به هنگام ثبت نام وارد کرده ام اشتباهی در آن صورت گرفته باشد و یا نیازی به تغییر داشته باشد ، به چه صورت این تغییرات را می توانم اعمال نمایم؟
به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سود جو ، کاربران قادر به انجام این کار نمی باشند و تنها از طریق دریافت فرم "تغییر مشخصات حساب کاربری" و تکمیل آن نسبت به تغییرات لازمه اقدام نمایند. جهت دریافت فرم درخواست خود را از طریق پست الکترونیک به آدرس info@zerik.ir اقدام نمائید.
پس از تکمیل فرم به همراه امضاء و کپی شناسنامه و کارت ملی آن را از طریق فکس و یا پست الکترونیک info@zerik.ir ارسال نمائید.
همچنین از طریق شماره تلگرام 09034092978 می توانید فرم تغییر مشخصات و مدارک خود را ارسال نمائید.
16- آیا اگر طلایی با قیمتی که خریداری شده است بلافاصله بعد از آن قیمت ها دچار نوسان شوند ما به تفاوت قیمت در خرید لحاظ می گردد؟
خیر ، خریدی که شما انجام داده اید در همان لحظه و با همان قیمت پرداختی در سیستم ثبت می گردد و دچار تغییرات قیمتی نمی شود.
 
 
17- چه مدت طول می کشد تا خرید تائید شود؟
معمولاً بین یک دقیقه تا 1 ساعت پس از ثبت خرید. (3ساعت در صورتیکه به دلیل مشکلات اینترنتی از سوی بانک که در بعضی مواقع باعث دیر واریز شدن وجه به حساب می شود)
در صورت نیاز به تائید فوری توصیه می شود از درگاه بانک خرید خود را انجام دهید.(تفاوتی ندارد که کارت بانکی شما متعلق به چه بانکی باشد از تمامی کارت های بانکی عضو شبکه شاپرک می توان خرید انجام داد)
18- آیا اونس طلا ، مثقال طلا و گرم 18 و 24 عیار هم می توان به صورت آنلاین خریداری کرد؟
بله، کلیه کالاهای فوق در سامانه به صورت آنلاین به فروش می رسد.
 
19- برای من ایمیل فعال سازی ارسال نشده است ، علت چیست ؟
یا ایمیل را به اشتباه وارد کرده اید و یا در Spam ها قرار گرفته است در غیر اینصورت با بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمائید.
 
20- آیا آپلود کردن عکس و امضاء به هنگام ثبت نام الزامی است ؟
خیر ،اما پس از ثبت نام آپلود عکس و امضاء و ارسال کپی شناسنامه و کارت ملی الزامیست می توانید پس از ثبت نام به بخش "مشخصات فردی" رفته و از طریق بخش "پروفایل" نسبت به آپلود عکس ، امضا ، تصویر شناسنامه و کارت ملی خود اقدام نمائید.
 
           21- میزان سودی که به موجودی ريالی تعلق می گیرد چقدر است ؟
سودی که فقط به حداقل مانده ريالی در طول روز تعلق می کیرد معادل 15 درصد می باشد.
 
در صورتیکه سوالات شما در اینجا مطرح نشده است با دفتر مرکزی تماس حاصل فرمائید و یا از طریق بخش تماس با ما و یا تریبون آزاد اقدام نمائید.

 

زریک امانت داری مطمئن

زریک در فضای مجازی و رسانه ملی