چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 04:37
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار30,023,094

بازتاب سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتقال فناوری موشکی ایران به فلسطین، بازتاب انتقادات رئیس جمهور ایران از انفعال جامعه بین المللی در مقابل حوادث غزه، ادعای مجدد حضور نیروهای نظامی ایران در عراق و ادعای جدید دولت امارات درباره جزیره ابوموسی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 
ادعای جدید امارات درباره مالکیت جزیره ابوموسی
 
به گزارش «تابناک»، بخش عمده ای از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تهاجم رژیم اسرائیل به غزه اختصاص دارد. در این زمینه، شماری از مطبوعات و رسانه های بین المللی، از جمله «بوستون گلوب»، سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را بازتاب داده اند که به کمک ایران به نیروهای مقاومت برای به دست آوردن فناوری موشکی اشاره کرده است. این روزنامه به نقل از محسن رضایی می نویسد موشک های مقاومت فلسطین، در نتیجه انتقال فناوری از ایران حاصل شده و لازم است که ایران فناوری دفاعی و نظامی را به فلسطینی ها انتقال دهد تا آن ها بتوانند با ساخت سلاح در شرایط محاصره، نسبت به دفاع از خود اقدام کنند. 
 
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و روزنامه «تایمز اسرائیل» از جمله دیگر مطبوعات و رسانه هایی هستند که سخنان رضایی را بازتاب داده اند.
 
ادعای جدید امارات درباره مالکیت جزیره ابوموسی
 
در همین زمینه، روزنامه «عرب نیوز» سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران را مورد توجه قرار داده که از انفعال جامعه بین المللی در مقابل وقایع غزه انتقاد کرده است. این روزنامه می نویسد روحانی روز گذشته انفعال جامعه بین المللی در موضوع غزه را محکوم کرده و این موضوع را نسل کشی و قتل عام فلسطینی ها از سوی رژیم اسرائیل دانسته است. این روزنامه اشاره می کند که سخنان روحانی، در جریان نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران بیان شده است. عرب نیوز در ادامه به بخش های دیگری از سخنان روحانی در بیان و محکومیت اقدامات و سیاست های صهیونیست ها در غزه اشاره کرده است. 
 
ادعای جدید امارات درباره مالکیت جزیره ابوموسی
 
در میان دیگر مطالب، روزنامه «نشنال» امارات با وجود تکذیب شایعات مربوط به حضور نیروهای نظامی ویژه ایرانی در عراق، در مطلبی مدعی حضور نیروهای سپاه پاسداران در عراق به منظور مقابله با تروریست های تکفیری شده است. این روزنامه می نویسد با توجه به وجود پیوندهای عمیق میان ایران با دولت عراق و همچنین شماری از گروه های شیعی در این کشور، نیروهای سپاه پاسداران به منظور مقابله با اعضای گروهک داعش به عراق اعزام شده اند. این روزنامه می نویسد با وجود تکذیب حضور این نیروها در عراق از سوی مقامات ایرانی، اما سران مملکتی در ایران متوجه خطری که تکفیری ها نه فقط برای عراق، بلکه همچنین می توانند برای ایران به همراه داشته باشند، هستند.
 
ادعای جدید امارات درباره مالکیت جزیره ابوموسی
 
اما در نهایت، باید اشاره کرد که به جز مطبوعات اماراتی، دولت این کشور نیز ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده است. به نوشته خبرگزاری کویت، دولت امارات از اینکه ایران در بخشی از جزیره ابوموسی که اماراتی ها مدعی آن هستند پرچم خود را برافراشته، به سازمان ملل شکایت کرده اند و در مقابل، ایران نیز امارات را به مداخله در امور داخلی خود متهم کرده است. دولت امارات مدعی است بر اساس یادداشت تفاهمی که در سال 1971 به امضا رسیده، بخش مذکور از ابوموسی به این کشور تعلق دارد و بر اساس این یادداشت تفاهم، حق مالکیت ابوموسی به ایران داده نشده است. این دولت همچنین از ایران خواسته در اسرع وقت نسبت به پایین آوردن پرچم خود اقدام کند.
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ - 05 August 2014

 

نظرات

ارسال نظر جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
  • ادرس های صفحه وب و نشانی های پست الکترونیک به طور خودکار به لینک تبدیل می شوند.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف ها به طور خودکار تجزیه می شوند.

لطلاعات بیشتر درباره گزینه های قالب بندی

Image CAPTCHA

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته