پنجشنبه 30 فروردين 1403 17:19
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار35,103,921

بسته به اینکه سیستم شما از چه میزان حافظه RAM برخوردار است، چه برنامه‌هایی را بر روی آن نصب کرده‌اید و اینکه این برنامه‌ها به چه میزان RAM احتیاج دارند، وضعیت متفاوت است. شاید به هیچ وجه نگران کمبود حافظه RAM نباشید، یا آنکه مدام نسبت به آن نگرانی داشته باشید!

به گزارش «تابناک» اگر از آن دسته ‌‌کاربرانی هستید که از میزان حافظه RAM اندکی بر ‌سیستم خود برخوردارید، ‌متوجه این امر شده‌اید که حافظه سیستم شما در بیشتر مواقع نزدیک به حداکثر ظرفیت است.

یکی از نتایج مستقیم این امر، فشار به دیسک سخت یا هارد سیستم است، زیرا با رسیدن RAM به ظرفیت نهایی خود، سیستم شروع به ذخیره ‌اطلاعات و داده‌ها از روی RAM ‌روی دیسک سخت می‌کند (Cache).

در این گونه مواقع رصد برنامه‌ها و پروسه‌هایی که بنا به دلایلی بیش از حد نرمال و معمول خود از حافظه RAM استفاده می‌کنند، راه‌اندازی دوباره آن‌ها و یا پایان دادن به اجرای آن‌ها می‌تواند کمک شایانی در مدیریت RAM سیستم است:

استفاده پروسه ها از RAM را رصد کنید

ابزارهای بسیاری در بازار نرم‌افزارها هست که به گونه‌ای برای مدیریت RAM مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع بیشتر شناخته شده آنها، دسته‌ای هستند که با عبور ظرفیت استفاده شده RAM از یک حد خاص، اقدام به آزاد‌سازی RAM می‌کنند.

اما در این میان، نرم‌افزاری وجود دارد که کاربرد آن متفاوت است. Process Piglet در حالی که اطلاعات برنامه‌ها را در خصوص نحوه استفاده از رم سیستم در اختیار شما قرار میدهد، شما را در آزاد سازی رم و خاتمه دادن به پروسه‌های «بیش فعال» مختار می‌داند:

استفاده پروسه ها از RAM را رصد کنید

عملکرد این نرم‌افزار به این گونه است که وقتی اجرا می‌شود، ‌خودکار شروع به رصد تمامی پروسه‌های در حال اجرایی می‌کند که بیش از ۵۰ مگابایت رم استفاده می‌کنند. نرم‌افزار پس از شناسایی آن‌ها، سی ثانیه عملکرد آن‌ها و میزان استفاده از رم را ضبط می‌کند که بر اساس آن به یک میانگین از استفاده پروسه از رم دست می‌یابد.

با ملاک قرار دادن این حد میانگین، هر‌گاه نرم‌افزار که پروسه‌ای جهشی نامعقول از حد میانگین خود در استفاده از رم داشته باشد، شما را با نشان دادن یک پیام آگاه می‌کند.

در واقع این پیام شما را از میزان جهش پروسه در استفاده از رم آگاه می‌سازد و افزون بر آن گزینه‌ای برای راه‌اندازی پروسه در اختیار شما می‌گذارد:

استفاده پروسه ها از RAM را رصد کنید

گزینه راه‌اندازی دوباره پروسه می‌تواند برای برخی ‌پروسه‌ها کاملا ‌کارآمد و مفید باشد؛ اما استفاده از آن به هیچ وجه در مورد پروسه‌هایی که اطلاعات ذخیره نشده ‌روی RAM دارند، یا از رم برای کار کردن ‌روی چیزی دیگری استفاده می‌کنند یا آنهایی که خارج کردن آن‌ها از مدار حتی ‌‌موقت منجر به اختلال در کار سیستم می‌شود، توصیه نمی‌شود.

اما تنظیمات Process Piglet در حد او اندازه یک نرم‌افزار کوچک به نظر تنظیماتی کامل و گسترده می‌رسد که به کاربر اجازه می‌ده ‌تا حد زیادی گزینه و تنظیمات نرم‌افزار را دستکاری کند.

برای نمونه، کاربر می‌تواند با وارد کردن یک پروسه در لیست استثنا (Exclusion) رصد آن توسط نرم‌افزار را مستثنی کند. همچنین در حالی که به شکل پیش فرض این ابزار پروسه‌هایی با استفاده ۵۰ مگابایت از رم را رصد می‌کند، این رقم در تنظیمات قابل تغییر است:

استفاده پروسه ها از RAM را رصد کنید

همچنین صفحه اصلی نرم‌افزار همه پروسه‌هایی را که بیش از رقم تعیین شده (۵۰ مگابایت پیش فرض) از رم استفاده می‌کنند، ‌در یک فهرست به نمایش می‌گذارد. کلیک راست ‌روی هر کدام از این پروسه‌ها گزینه‌هایی همچون‌ پایان دادن به پروسه، راه‌اندازی دوباره آن و جستجو در وب به دنبال اطلاعات آن را به نمایش می‌گذارد:

استفاده پروسه ها از RAM را رصد کنید

سرانجام ‌اینکه Process Piglet ابزاری کم سر و صدا اما کاربردی برای آن دسته از کاربرانی است که نسبت به منابع رم سیستم خود نگرانی دارند. حتی برای کاربرانی که ‌مشکل منابع نیز ندارند، می‌تواند به عنوان یک کنترل کننده و رصد کننده منابع رم و پروسه‌های «رم خوار» موثر واقع شود.

دانلود نرم افزار نسخه 1.01

دانلود نرم افزار نسخه 1.01 - Portable

نظرات

ارسال نظر جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
  • ادرس های صفحه وب و نشانی های پست الکترونیک به طور خودکار به لینک تبدیل می شوند.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف ها به طور خودکار تجزیه می شوند.

لطلاعات بیشتر درباره گزینه های قالب بندی

Image CAPTCHA

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته