سه شنبه 28 فروردين 1403 16:00
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار35,103,921

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، هیچ نمایشگاهی نبوده که به مشکل نخوریم. هر 10 روز یکبار نمایشگاه جدیدی افتتاح می‌شود و به همین دلیل مشکل ظرفیت مکانی داریم و دنبال این هستیم که در تهران حداقل 4 سایت نمایشگاهی راه‌اندازی کنیم.» چند روز پیش، ایران توانسته کرسی خاورمیانه و شمال آفریقا را در «یوفی»، اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی، از آنِ خود کند و جای عربستان را بگیرد. اسفهبدی در این باره می‌گوید: «من چند روز پیش به‌عنوان مسئول منطقه‌ای یوفی در خاورمیانه و شمال آفریقا انتخاب شدم. این افتخار بزرگی برای کشور است. همین‌طور به‌عنوان عضو هیأت مدیره انجمن جهانی نمایشگاهی در پاریس انتخاب شدیم. در سراسر دنیا رأی‌گیری انجام شد و ما با رأی بسیار خوبی انتخاب شدیم. امیدوار هستیم که با این اتفاق، بتوانیم تحرک بیشتری را در صنعت نمایشگاهی ایجاد کنیم. طی سه سال گذشته، همین صندلی را در پاریس عربستان در اختیار داشت. تا آبان ماه، هنوز آنها حضور دارند و بعد از آن، ایران با رأی بالا به جای عربستان روی این کرسی جهانی می‌نشیند.»

برجام در صنعت نمایشگاهی ایران چه تأثیری داشته است؟

«حضور خارجی‌ها حتی چند ماه قبل از رسیدن به توافق هسته‌ای، روز به روز بیشتر می‌شد. متأسفانه نمایشگاه‌هایی هم بود که خارجی‌ها در آن از داخلی‌ها بیشتر حضور داشتند، که البته ما دل‌مان نمی‌خواهد این‌طور باشد. نمونه‌اش نمایشگاه کشاورزی و صنایع غذایی که ما هجمه حضور واحدهای خارجی را از سراسر دنیا داشتیم.» اسفهبدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت چنین درباره استقبال فعالان اقتصادی خارجی از نمایشگاه‌های ایران توضیح می‌دهد. او با تأکید بر تحولات بعد از توافق هسته‌ای می‌گوید:«نمایشگاهی را نداریم که اصلاً شرکت خارجی در آن حضور نداشته باشد. وضعیت کنونی، اصلاً قابل مقایسه با پیش از برجام نیست. علاوه‌بر اینکه نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید را وارد می‌کنند، درآمد حاصل از آن هم بسیار قابل توجه است.» نمایشگاه‌ها، تنها محل عرضه کالاهای تجاری نیستند و در کنار آن‌ها، شغل و درآمد ارزی نیز برای کشور خلق می‌شود که بزودی آمار آنها منتشر خواهد شد. اسفهبدی می‌گوید: «در آخرین نمایشگاهی که برگزار کردیم، 190 شرکت داخلی و 90 شرکت خارجی حضور داشتند. هتل‌های اطراف نمایشگاه که از قبل انقلاب برای همین کار ساخته شده بودند، بسرعت ظرفیت‌شان پر می‌شود و خیلی‌ها مجبور می‌شوند به هتل آپارتمان‌ها مراجعه کنند. »مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، از مشاهدات خود برای فعالیت مشترک فعالان اقتصادی ایران با کانادایی‌ها، اسپانیایی‌ها و ایتالیایی‌ها، چنین روایت می‌کند:«تمام همت ما بر این است که فعالان اقتصادی خارجی در ایران مشارکت کنند و تکنولوژی بیاورند. مثلاً در نمایشگاه آسانسور با کانادایی‌ها، قرارداد بسته شد. ایرانی‌ها با کانادایی‌ها، با همکاری هم کار می‌کنند، محصول در ایران تولید و حتی صادر می‌شود. سه مورد را خودم دیدم که در همین نمایشگاه با هم قرارداد بستند. با اسپانیا قرارداد بستند و به‌عنوان شریک هم فعالیت می‌کنند و صادر می‌کنند. در مورد ایتالیایی‌ها هم همین همکاری مشترک را خودم دیده‌ام. هدف نهایی ما از حضور فعالان اقتصادی خارجی در نمایشگاه هایمان همین است که آنها با ایرانی‌ها وصل شوند و اشتغال و صادرات توسط نیروهای داخلی ایجاد شود.»

 

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته