شنبه 01 ارديبهشت 1403 00:07
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار35,103,921

هشدار وزیر خارجه ایران به آمریکا درباره تحریم‌های جدید، اظهارات ظریف درباره احتمال دیدار با وزیر خارجه عربستان سعودی، محتمل بودن دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای تا بازه زمانی ماه نوامبر و انتقاد از تعلل پاکستان در راه‌اندازی خط لوله گازی ایران به این کشور، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 
بازتاب هشدار وزیر خارجه ایران به آمریکا درباره تحریم‌های جدید
 
به گزارش «تابناک»، اظهارات وزیر خارجه ایران درباره واکنش دولت و کشور به تحریم‌های جدید آمریکا، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات بین‌المللی قرار گرفته است.

سایت خبری «آروتز شوا» می‌نویسد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز گذشته هشدار داده ایران پاسخی به تحریم‌های جدید آمریکا خواهد داد که برای آمریکایی‌ها «ناخوشایند» است.

این سایت می‌نویسد، به گفته ظریف، ایران در صورتی که ضروری بداند به این تحریم‌ها واکنش نشان خواهد داد. به گفته وی، تحریم‌ها برای خشنود کردن گروهی در آمریکا که مخالف هرگونه توافق هسته‌ای هستند، وضع شده است. 

 
بازتاب هشدار وزیر خارجه ایران به آمریکا درباره تحریم‌های جدید
 
در مطلبی دیگر مربوط به وزیر خارجه ایران، روزنامه «عرب نیوز» اظهارات ظریف درباره احتمال سفرش به عربستان را بازتاب داده و می‌نویسد، وزیر خارجه ایران گفته آماده است ‌در حاشیه اجلاس پیش روی مجمع عمومی سازمان ملل با همتای عربستانی خود دیدار کرده و همچنین اواخر سال جاری میلادی به کشور عربستان سفر کند.

عرب نیوز می‌افزاید، این سخنان ظریف در حالی بیان می‌شود که روندی از بهبود روابط دیپلماتیک میان دو کشور ایران و عربستان آغاز شده است. ظریف ابراز امیدواری کرده، بتوان از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل در راستای بهبود روابط دو کشور استفاده کرد.
 

 
بازتاب هشدار وزیر خارجه ایران به آمریکا درباره تحریم‌های جدید
 
اما در موضوع مذاکرات هسته‌ای، روزنامه «گالف نیوز» به بررسی بازه زمانی تعیین شده برای دستیابی به توافق نهایی میان ایران و گروه ۱+ ۵ پرداخته و می‌نویسد، توافق میان دو طرف تا ماه نوامبر کاملاً دست یافتنی است.

این روزنامه به بررسی مواضع اخیر طرفین درباره مذاکرات پرداخته و می‌نویسد، مواردی همچون شایعات مربوط به منوط کردن همکاری ایران با آمریکا در عراق به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای و همچنین اظهارات نه چندان خوشبینانه طرفین، فضا را در موضوع مذاکرات تا حدودی مبهم کرده است؛ با این حال، تحت مجموعه‌ای از شرایط، توافق هسته‌ای دست‌یافتنی است و این توافق، تأثیرات مهم و چشمگیری بر ایران، خاورمیانه و امنیت جهانی بر جای خواهد گذاشت. 

 
بازتاب هشدار وزیر خارجه ایران به آمریکا درباره تحریم‌های جدید
 

در پایان در مطلبی اقتصادی، روزنامه «اکسپرس تریبیون» پاکستان به موضوع صادرات گاز ایران به پاکستان پرداخته و دولت اسلام آباد را به سبب دیرکرد در اجرایی کردن پروژه خط لوله گازی از ایران مورد انتقاد قرار داده است.

این روزنامه اشاره می‌کند، دو کشور ایران و عمان، به تازگی قرارداد‌ ۶۰ میلیارد دلاری ‌امضا کرده‌اند که بر پایه آن، عمان در ‌۲۵ سال از ایران گاز طبیعی خریداری خواهد کرد. این قرارداد شامل ساخت خط لوله‌ای به ارزش یک میلیارد دلار در منطقه خلیج فارس است.

این روزنامه در ادامه به دولت پاکستان ‌انتقاد کرده که با وجود سال‌ها مذاکرات و توافق، در اجرایی کردن پروژه خط لوله گاز ایران به پاکستان تعلل نموده و اینک کشورهای منطقه خلیج‌فارس، مشتری ایران شده و این گاز را خریداری می‌کنند.

 ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ - 01 September 2014

نظرات

ارسال نظر جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
  • ادرس های صفحه وب و نشانی های پست الکترونیک به طور خودکار به لینک تبدیل می شوند.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف ها به طور خودکار تجزیه می شوند.

لطلاعات بیشتر درباره گزینه های قالب بندی

Image CAPTCHA

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته