پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 19:04
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار32,332,563

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،کارشناس فروش یکی از صرافی ها در شمال تهران  می گوید: با شروع شیوه فروش دلارهای مداخله ای بانک مرکزی بسیاری از فعالیت های دلالی از بازار حذف شد. هرچند فعالیت های کسب سود از نوسان بازار هنوز هست اما این وضع اختصاص به افراد معدودی دارد و بخش عمده ای از افراد قادر به چنین اقداماتی نیستند.وی ادامه می دهد:

بهار امسال با نوسان های مختلفی همراه بود و از طرفی برگزاری انتخابات در نیمه این فصل تا حدی رکود را در بازار ایجاد کرد. چرا که در آن مقطع همه طرف ها در بازار منتظر نتیجه بودند. اما قابل پیش بینی است با سپری شدن این فصل رفته رفته وضعیت بازار به روال عادی باز می گردد و حجم معامله ها افزایش پیدا می کند و تجربه این وضعیت به طور قطع به نفع صرافی ها خواهد بود.مدیر یکی از صرافی ها در خصوص سپری شدن فصل بهار این طور می گوید: اصلی ترین ویژگی بازار ارز در سال 96 ایجاد ثبات بود. در این خصوص هم سیاست های بانک مرکزی اصلی ترین نقش را ایفا کرد.این مدیر صرافی با تاکید می گوید: تزریق ارز در بازار قیمت ها را کنترل کرد و از طرفی عرضه را از تقاضا پیش انداخت. در چنین وضعیتی ارزهای اصلی در بازار به حدی وجود داشت که جلوی نگرانی ها گرفته شود.وی ادامه می دهد: سیاست های ارزی بانک مرکزی مشمول ارزهای محلی نشده اند. به همین دلیل عمده نوسان های قیمت در بازار مربوط به چنین ارزهایی شد، که این موضوع هم تا حدی به دلیل این است که این ارزها از نظر قیمت گذاری به شرایط جهانی وابستگی دارند.این مدیر صرافی با بیان اینکه نوسان هایی در برخی روزهای این فصل مشاهده شد، تصریح می کند: به دلیل تعادل در عرضه و تقاضای دلار شرایط بازار از ثبات محکمی برخوردار است هرچند ارزهای اروپایی این وضعیت را ندارد.به نوشته اقتصاد آنلاین،وی در خصوص چگونگی سیاست تزریق ارز در بازار در ادامه سال این طور می گوید: دولت دوازدهم اگر در بخش ارزی ادامه دهنده سیاست های دولت یازدهم باشد می توان امیدوار بود که در ادامه امسال هم شاهد تنش در این بازار نخواهیم بود.مدیر یکی از صرافی های مجاز در مرکز تهران هم گفت: در فصل بهار خرید و فروش های حواله ای رونق بیشتری پیدا کرد که عمده این خریدها مربوط به فعالان اقتصادی است. این افراد ارز را به کشورهای همسایه منتقل می کنند و از آنجا جهت انجام معامله های ارزی خود مورد استفاده قرار می دهند.وی ادامه می دهد: شرایط در بازار امسال بهتر از سال گذشته است و اعمال برنامه های محدودیت نگه داری ارز برای افراد مانع از تحرک های خلاف کارانه در این بازار شده است و به بازار ثبات بخشیده است.وی می افزاید:  خرید و فروش نقدی ارز هم کمتر شده، اما بازرگان هایی که تبادل اقتصادی دارند، بیشترین متقاضیان این روزهای بازار هستند. این افراد اغلب ارز را به صرافی های کشورهای همسایه می رسانند و از آنجا کالاهای خود را از سایر کشورها مانند چین خریداری می کنند.

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته