پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 11:35
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار32,332,563
به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحولات قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون خاطرات بحران ارزی اروپا در دهه 1990 میلادی را بار دیگر زنده کرده است.
بر اساس این گزارش در دهه 1990 میلادی، انگلیس مجبور شد تا تثبیت نرخ ارز خود بر اساس سیستم ارزی اروپا را در سال 1992 میلادی متوقف کند. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 16 درصد در برابر یورو، 17.5 درصد در برابر دلار و 24 درصد در برابر پوند افزایش داشته است.
قیمت طلا در برابر ین ژاپن نیز با رشد 9 درصدی روبرو شده است. سیمون دریک تحلیلگر ارشد موسسه بی ان وای تاکید کرد: تجزیه و تحلیل تحولات قیمت طلا در روزهای گذشته نشان می دهد که مسیر قیمت طلا در برابر ارزهای معتبر بین المللی تا حد زیادی شبیه تحولات دهه 1990 میلادی است.
قیمت طلا در بازار انگلیس در روزهای گذشته در شرایطی افزایش یافته که نگرانی ها نسبت به خروج احتمالی این کشور از اتحادیه اروپا افزایش یافته است.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که همه ‌پرسی برای عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا در 23 ژوئن (3 تیر) برگزار خواهد شد.
رهبران اروپا در نشست سران در روز جمعه به طور اجماع بر سر بسته ای از تدابیر با هدف باقی نگهداشتن انگلیس در چارچوب این بلوک 28 کشوری توافق کردند.
با توجه به افزایش قیمت طلا و کاهش ارزش پوند انگلیس، تقاضای طلا در این کشور با افزایش روبرو شده و به نظر می رسد این روند ادامه خواهد یافت.
گزارش سایت طلا می افزاید، پوند انگلیس بیشترین کاهش ارزش خود در یک روز را از سال 2009 میلادی تجربه کرده و ارزش پوند در برابر دلار بیش از 2 درصد کاهش یافته است.
قیمت طلا در سال 1993 میلادی پس از تصمیم انگلیس برای خروج از سیستم ارزی اروپا با افزایش روبرو شد. برخی تحولات امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز مشابه دهه 1990 میلادی است. البته در شرایط کنونی تحولات قیمت نفت و نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان نیز به افزایش قیمت طلا دامن زده است.
البته تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ای بی امرو بر این باورند که افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی به جای آنکه طلا را به مکان امن سرمایه گذاری تبدیل کرده باشد به یک دارایی پر ریسک تبدیل نموده است.

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته