سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 10:57
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار31,177,829
اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره روند پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، حمایت برخی مطبوعات غربی از تمدید دوره زمانی مذاکرات با ایران، گفت و گوی ایران و اعضای 1+5 برای تمدید ضرب الاجل دستیابی به توافق نهایی و دیدار ظریف و اشتون با هدف ارزیابی روند مذاکرات، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 
 
به گزارش «تابناک»، سخنان روز گذشته باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات هسته ای ایران، مهمترین موضوعی است که امروز مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «نیویورک تایمز» در این زمینه می نویسد اوباما از حصول «پیشرفت واقعی» در حوزه های مختلف مربوط به مذاکرات هسته ای ایران سخن گفته و اشاره کرده که احتمال دارد به منظور دستیابی به توافق نهایی، بازه زمانی مذاکره با ایران تمدید شود. وی که در جریان یک جلسه مطبوعاتی در کاخ سفید سخن می گفته، در عین حال اشاره کرده که هنوز شکاف های قابل توجهی میان دو طرف وجود دارد. 
 
در این زمینه، امروز روزنامه «واشنگتن پست» نیز با انتشار مطلبی از تمدید ضرب الاجل توافق نهایی با ایران حمایت کرده است. این روزنامه می نویسد سخنان اخیر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نشان داد که ارزیابی طرف ایرانی، بر لزوم تمدید دوره مذاکرات استوار است. در همین راستا، واشنگتن پست نیز می نویسد که به اعتقاد هیئت تحریریه این روزنامه، انجام چنین تمدیدی بهتر از اعلام شکست مذاکرات است که می تواند به مواجهه نظامی در زمانی منجر شود که ایالات متحده در مناطق مختلف با چالش های گوناگونی روبروست. در این مطلب، دستاوردهای مثبت توافقنامه مقدماتی ژنو، به عنوان دلیلی بر ضرورت تمدید مذاکرات جاری مورد اشاره قرار گرفته است.
 
از سوی دیگر، خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از دیپلمات های نزدیک به مذاکرات، از بحث و گفت و گوی ایران و کشورهای عضو 1+5 برای تمدید بازه زمانی مذاکرات خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد ایران و شش قدرت جهانی هم اکنون مشغول نهایی کردن شرایط تمدید مذاکرات پس از تاریخ 20 ژوئیه هستند و این موضوع احتمالاً روز جمعه به صورت رسمی اعلام خواهد شد. به گفته دیپلمات های غربی، این تصمیم پس از آن اتخاذ می شود که مشخص شد با توجه به اختلافات موجود، دو طرف قادر نخواهند بود تا زمان مذکور به توافق نهایی دست یابند. این دیپلمات ها گفته اند مذاکرات احتمالاً در ماه سپتامبر از سر گرفته خواهد شد.
 
در نهایت، باید اشاره کرد که این بحث ها در حالی است که به نوشته خبرگزاری «ترند»، قرار است وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز درباره وضعیت مذاکرات هسته ای به گفت و گو بپردازند. به نوشته این خبرگزاری، ظریف و اشتون امروز در جریان دیداری دوجانبه در وین، به بررسی روند مذاکرات خواهند پرداخت. در عین حال، یک منبع نزدیک به مذاکرات گفته هرچند در روز چهارشنبه بحث های مختلفی درباره پایان مذاکرات و یا ادامه آن پس از تاریخ 20 ژوئیه وجود داشته، اما هنوز تصمیم قاطعی در این زمینه اتخاذ نشده است. در عین حال، این خبرگزاری نیز اشاره می کند که احتمالاً مذاکرات از روز جمعه به طور موقت متوقف خواهد شد./
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ - 17 July 2014

نظرات

ارسال نظر جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
  • ادرس های صفحه وب و نشانی های پست الکترونیک به طور خودکار به لینک تبدیل می شوند.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف ها به طور خودکار تجزیه می شوند.

لطلاعات بیشتر درباره گزینه های قالب بندی

Image CAPTCHA

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته