شنبه 29 ارديبهشت 1403 13:12
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار30,023,094
پرداخت نخستین قسط از دارایی‌های بلوکه شده ایران در غرب، دیدار وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه فرانسه و دبیرکل سازمان ملل در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، ابراز تمایل هند به احیای پروژه انتقال گاز ایران به این کشور از راه پاکستان و افزایش صادرات نفت اوپک به واسطه افزایش فروش نفت ایران و عراق، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
روز پرکار وزیر خارجه ایران در مونیخ

به گزارش «تابناک»، خبر پرداخت نخستین قسط از ۴.‌۲ میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده ایران در غرب، مهم‌ترین موضوع مربوط به ایران است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌های جهانی قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه ضمن پرداختن به این موضوع به نقل از سید عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران می‌نویسد، روز گذشته جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب توافق هسته‌ای ژنو، نخستین قسط از این مبلغ را دریافت کرده است.

عراقچی گفته، نخستین بخش از این دارایی‌ها، شامل ۵۰۰ میلیون دلار‌ به حسابی در یک بانک سوئیس واریز شده و همه چیز بنا بر ‌توافق‌نامه انجام شده است. 

روز پرکار وزیر خارجه ایران در مونیخ

اما اخبار مربوط به حضور وزیر خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ و دیدارهای وی در حاشیه این کنفرانس با مقامات ارشد کشورها، ‌از جمله دیگر موضوعات مهم امروز است. در این زمینه، خبرگزاری کویت از دیدار وزرای خارجه ایران و فرانسه خبر داده و می‌نویسد، لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، روز گذشته در مونیخ مذاکراتی ‌درباره توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران انجام داده است.

بنا بر بیانیه‌ای که وزارت خارجه فرانسه منتشر کرده، در این دیدار فابیوس درخواست کرده ایران همه گام‌های ضروری را برای اطمینان ‌از اینکه این کشور به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، بردارد.

روز پرکار وزیر خارجه ایران در مونیخ

در مطلب دیگری در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» موضوع دیدار وزیر خارجه ایران با دبیرکل سازمان ملل را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز گذشته به درخواست‌ بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل‌ با وی دیدار کرده است.

در جریان این دیدار‌ دو طرف درباره همکاری‌های متقابل میان ایران و سازمان ملل ‌گفت‌و‌گو کرده‌اند. ظریف در گفت‌و‌گو با‌ بان، کنفرانس مونیخ را فرصتی خوب خوانده که اجازه می‌دهد ایران مواضع خود را درباره موضوعات گوناگون بیان کند.

وی همچنین بر اهمیت طرح دیدگاه‌های واقعی مردم ایران به منظور خنثی کردن تلاش کسانی که در پی تحریف مواضع ایران هستند، تأکید کرده است.

روز پرکار وزیر خارجه ایران در مونیخ

در میان دیگر مطالب، روزنامه «گالف تودی» از تمایل هند برای پیوستن به پروژه خط لوله گازی ایران ـ پاکستان خبر داده است. به نوشته این روزنامه، سلمان خورشید، وزیر امور خارجه هند اظهار داشته که شاید کشورش نسبت به احیای پروژه چند میلیارد دلاری انتقال گاز ایران به هند از طریق پاکستان اقدام کند.

وی در یک مصاحبه گفته، اگر در میان همه طرف جدیت ‌باشد، کشورش آماده است تا نسبت به واردات گاز ایران و همچنین آسیای مرکزی از طریق پاکستان اقدام کند. وی گفته چنین پروژه‌های منطقه‌ای، می‌تواند ضمن ایجاد وابستگی‌های متقابل، پاکستان و هند را وادار کند تا میان خود روابط همکاری جویانه بلندمدت برقرار کنند.

روز پرکار وزیر خارجه ایران در مونیخ

در پایان، در یک مطلب اقتصادی دیگر، سایت خبری «ترِید عربیا» (Trade Arabia) از افزایش صادرات نفت «اوپک» به واسطه افزایش میزان نفت صادراتی ایران و عراق خبر داده است.

به نوشته این سایت، میانگین صادرات نفت اوپک در ماه ژانویه ۲۹.‌۹۴ میلیون بشکه در روز بوده که نسبت به میانگین ۲۹.‌۶۳ میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، افزایش نشان می‌دهد. این ارقام بر پایه داده‌های آماری نفتکش‌ها و همچنین اطلاعات از منابع در شرکت‌های نفتی، اوپک و مشاوران نفتی به دست آمده است.

بنا بر این اطلاعات، در صورتی که افزایش صادرات نفت ایران، عراق و نیز لیبی همچنان ادامه داشته باشد، میزان صادرات نفت اوپک در سال ۲۰۱۴ باز هم افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع خبر : تابناک

مورخ : 1392.11.13

 

نظرات

ارسال نظر جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
  • ادرس های صفحه وب و نشانی های پست الکترونیک به طور خودکار به لینک تبدیل می شوند.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف ها به طور خودکار تجزیه می شوند.

لطلاعات بیشتر درباره گزینه های قالب بندی

Image CAPTCHA

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته