پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 08:04
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار32,332,563

بدون شک هر دوره ای یک اسطوره و شخصیت برجسته را در هر یک از حوزه های اجتماعی و مربوط به زیست بشر دارد. عصر ارتباطات و اطلاعات و فناوری، حوزه ای خاص خود را در فرهنگ بشری باز کرده و قطعا در این حوزه نیز میتوان در مورد اسطوره ها و شخصیت های بزرگ سخن گفت. و چه کسی میتواند بگوید که استیو جابز، اسطوره و شخصیت برجسته دنیای فناوری و تکنولوژی نیست؟

به گزارش «تابناک» آیفون 6 در حالی رونمایی شد که خبری از استیو جابز خالق خود نداشت. شخصیتی که بسیاری دنیای فن آوری را مدیون وی میدانند و بسیاری از تحولات این عرصه را نتیجه خلاقیت ها و ذهنیت توسعه یافته جابز ارزیابی میکنند. شخصی که بارها و بارها اقدامات و کارهای وی را به عنوان معجزه های دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات و به شکل کلی تکنولوژی یاد کرده اند:

زندگی استیو جابز، نابغه تکنولوژی در یک نگاه + اینفوگرافی

«استیون پل» در 24 فوریه 1955 از پدر و مادری با نام های «عبدالفتاح جندعلی» و «جوانا شیبل» در شهر سانفرانسیسکو متولد شد. وی از همان ابتدا به الکترونیک علاقمند بود و آموزش هایی را نیز نزد پدر خود یافته بود. در سن 13 سالگی یک شغل فصلی برای تابستان در شرکت HP پیدا کرد تا علاقه خود را در عمل به ظهور برساند.

اما آشنایی وی با «استیو وازنیک» یا همان Woz در سال 69 میلادی یک نقطه عطف در زندگی وی بود که منجر به شکفته شدن استعدادهای وی در فناوری شد. این دو دوست علایق مشترکی را با هم داشتند که تحولات اساسی را در زندگی جابز منجر شد. این دو به شکل غیر قانونی ابزاری را با نام Blue Box طراحی کردند که اجازه بر قراری مکالمات رایگان را به مشتریان اپراتورها میداد:

زندگی استیو جابز، نابغه تکنولوژی در یک نگاه + اینفوگرافی

جابز در دوران جوانی مانند همه هم سن و سال های خود به دانشگاه رفت، در کالج «رید» اما این جا جایی نبود که بتواند عطش سیری ناپذیر وی را برای خلاقیت سیراب کند. در نتیجه در کالج و تحصیلات دانشگاهی موفق نبود و از کالج اخراج شد. بعد از آن سعی کرد در کلاس هایی دیگر استعداد های خود را پیدا و شکوفا کند.

در همین سالها اولین بار وارد شرکت آتاری شد و بعد از آن سفری به هندوستان داشت که در این سفر تلاش وی برای یافتن «بصیرت» و درون بینی بود. بعد از بازگشت از هندوستان در سال 76 به همراه Woz شرکت اپل را پایه گذاری کرد که در این کار «وون راین» نیز این دو شریک را همراهی می کرد.

وی به همراه Woz شروع به ساخت رایانه های اپل در پارکینگ خانه خود و فروش آنها کرد. به تدریج کار و بار این دو گرفت و با رونق کار ایشان دوران دوم شرکت اپل رقم خورد. در این دوران Woz نیز HP را ترک گفت تا تمام وقت در خدمت اپل باشد.

نقطه عطف بعدی در زندگی جابز زمانی است که در سال 1979 در شرکت Xerox اولین واسط کاربری گرافیکی را میبیند. واسط کاربری که تا آن زمان تقریبا غریبه بود. از این دوران تا اواسط دهه 80 کار جابز توسعه شرکت اپل و مطرح کردن آن بود. مخصوصا آنکه در سال 89 IBM اولین رایانه خود را ساخت که تهدید جدی برای جابز بود.

اما ناگهان در سال 85 همه چیز تغییر کرد و هیئت عامل اپل استیو جابز را از همه مسئولیت هایش خلع کرد، به نفع «جان اسکولی». کسی که جابز چند ماه قبل وی را به استخدام اپل در آورده بود!

اما جابز بیکار ننشست و با سرمایه ای که بدست آورده بود اقدام به خرید شرکت های NeXT و George Lucas کرد. تا آنکه در سال 89 رسما عنوان برترین کار آفرین دهه را به خود اختصاص داد. شرکت هایی که وی در آنها سرمایه گذاری کرده بود شروع به ترقی و امضای قراردهای بزرگ کرد و به ویژه آنکه شرکت انیمیشن Pixar با قراردادی بزرگ با Disney و داستان معرف اسباب بازی ها گل کرد!

همچنین پیشرفت های شرکت NeXT که موفق به تولید یک سیستم عامل مدرن با نام NeXtSTEP شده بود، منجر به آن شد که اپل که شدیدا به دنبال یک چنین سیستم عاملی میگشت، مجددا به جابز رو کند و در سال 1996 جابز با عنوان مشاور رسمی مدیر عامل اپل وارد شرکت خود شد.

البته جابز در همین مقام باقی نماند و بعد از چندی به عنوان مدیر عامل شرکت مشغول به کار شد. در سال 1998 رایانه iMac را معرفی کرد که انقلابی در فناوری نام گرفت. 14 سال بعد از اولین رایانه مکینتاش. تا سال 2001 جابز موفق شد نمونه بزرگ و تکامل یافته سیستم عامل NeXTStep را با عنوان OS X 10 روانه بازار کند. انقلابی در سیستم عامل.

در همان سال جابز iPod را معرفی کرد که تا سال آینده یعنی 2002 نسخه سازگار آن با ویندوز نیز روانه بازار شد. در پی آن در سال 2003 iTune Store رونمایی شد که کار طاقت فرسایی برای جابز بود زیرا باید همه تولید کنندگان موزیک در ایالات متحده را راضی به فروش آلبوم های خود با قیمت پایین در این فروشگاه میکرد.

اما آن سال، سال خوبی برای جابز نبود. زیرا متوجه شد که به سرطان لوزالمعده مبتلا است. با این حال از معالجه هایی که به وی پیشنهاد شد سرباز زد. این موضوعی نبود که جابز را تسلیم کند و وی همچنان به خلاقیت های خود و جولان در عرصه فناوری ادامه داد. تا آنکه در سال 2007 دومین معجزه خود را رونمایی کرد: iPhone. هوشمندی که خط سیر هوشمندهای بعد از خود را برای همیشه تغییر داد:

زندگی استیو جابز، نابغه تکنولوژی در یک نگاه + اینفوگرافی

اما سرطان کبد، کار خود را با جسم جابز میکرد و در سال 2009 بعد از آنکه از همه مسئولیت هایش در اپل کنار گذاشته شد، اعلام کرد که رسما به یک مرخصی استعلاجی شش ماهه میرود. در همین سال اقدام به عمل جراحی پیوند لوزالمعده کرد.

در سال 2010 و در حالی که به نظر میرسید حال جابز بهتر شده است وی اقدام به رونمایی از iPad کرد. تبلتی که از همان سیستم عامل iPhone استفاده مینمود. در سال 2011 نیز علیرغم وضعیت جسمانی نامناسب خود شخصا برای رونمایی از iPad 2 حاضر شد. این آخرین باری بود که جابز در ملا عام حاضر شد و سخنرانی کرد.

در آگوست سال 2011 طی یادداشتی رسما از مدیریت عامل اپل استعفا داد و خود را بازنشسته کرد. وی خطاب به هیئت مدیره اپل گفت:

همیشه گفته ام که اگر روزی فرا برسد که نتوانم به وظایف و مسئولیت هایم به عنوان مدیر عامل اپل عمل کنم، اولین کسی خواهم بود که این موضوع را به شما اطلاع میدهم. متاسفانه آن روز فرا رسیده است.

جابز استعفا داد و تیم کوک جای وی را در اپل گرفت. جابز در کمتر از دو ماه بعد از بازنشستگی خود از شرکت اپل، در حالی که همه اعضای خانواده اش در کنارش بودند زندگی را وداع گفت تا دنیا فناوری یکی از اسطوره های خستگی ناپذیر خود را از دست بدهد.

اینفوگرافی : زندگی نامه جابز در یک نگاه

 

 

نظرات

ارسال نظر جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
  • ادرس های صفحه وب و نشانی های پست الکترونیک به طور خودکار به لینک تبدیل می شوند.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف ها به طور خودکار تجزیه می شوند.

لطلاعات بیشتر درباره گزینه های قالب بندی

Image CAPTCHA

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته