يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 12:13
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار32,332,563
سخنان جنجالی مجری «ان بی سی» درباره رابطه ایران و آمریکا + ویدئوهنگامی که بحث بر سر میزان امکان‌پذیری رسیدن به توافق هسته‌ای نهایی با ایران به یکی از مهم‌ترین مباحث در آمریکا و دیگر کشورهای غربی تبدیل شده و موضوع ایران، حتی سبب تقابل دولت آمریکا با سنا می‌شود، هر گونه موضع‌گیری درباره ایران می‌تواند ‌بالقوه توجه زیادی را به خود جلب کند. حال اگر این موضع از سوی مجری «ان‌بی‌سی» بیان شده و جنبه چالشی نیز داشته باشد، بر اهمیت موضوع افزوده می‌شود.
 

به گزارش «تابناک»، در حالی که ‌شب گذشته باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا سخنرانی سالانه خود در ‌کنگره ایالات متحده را ایراد کرد، شبکه خبری «ان‌بی‌سی»، یکی از معتبر‌ترین و پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی آمریکا، به انتقاد از ‌سخنرانی دوازده سال پیش ‌‌رئیس جمهور وقت آمریکا پرداخته بود.

در این برنامه، «آندرئا میچل»، مجری معروف شبکه «ان‌بی‌سی» در یک برنامه تحلیلی به انتقاد از سیاست‌های جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا در قبال ایران پرداخت و گفت: مشکلاتی که آمریکا هم اکنون در رابطه با ایران با آن‌ها روبه‌روست، ریشه در سخنرانی سال ۲۰۰۲ بوش دارد که در آن، ایران را یکی از اجزای «محور شرارت» خوانده بود.

اما بخش جنجال‌برانگیز‌تر سخنان میچل، هنگامی بود که وی گفت تا پیش از سخنرانی بوش، ایران «کم و بیش متحد آمریکا بوده است». وی به طور خاص، همکاری‌های ایران با آمریکا در زمان حمله نیروهای ناتو به افغانستان را ‌شاهد این امر در نظر گرفته بود.

به بیان وی، هنگامی که دولت ایران دید‌ با وجود این همکاری‌ها، آمریکا این کشور را در محور شرارت قرار داده، مسیر کاملاً متفاوتی را در پیش گرفت و این «‌نقطه عطفی در عرصه سیاسی آمریکا و سیاست خارجی این کشور بود».

میچل جورج بوش و کالین پاول، وزیر خارجه از وی ‌به سبب این اشتباه تاریخی‌ انتقاد کرد. وی گفت: «با همه احترامی که برای کالین پاول قائلم، وی به اندازه کافی بر این کلمات و ضرورت بیرون کشیدن آن از سخنرانی سالانه تمرکز نکرد».

وی با اشاره به اینکه در آن زمان به عنوان خبرنگار، سخنرانی بوش را پوشش می‌داده، گفت که پس از بیان این جمله ‌بوش، وی آن را‌ موضوعی بسیار مهم یافته است. 

 
سخنان جنجالی مجری «ان بی سی» درباره رابطه ایران و آمریکا + ویدئو
 
اما این سخنان میچل‌ از شب گذشته تاکنون بازتاب بسیار گسترده‌ای در سطح رسانه‌های کوچک و بزرگ آمریکایی داشته و به ویژه مورد انتقاد رسانه‌های راست‌گرا و محافظه‌کار قرار گرفته است. در این میان، آنچه بیش از دیگر موضوعات مورد توجه این رسانه‌ها قرار گرفته، اینکه میچل ایران را «متحد» آمریکا در شرایط پس از 11 سپتامبر و پیش از سخنرانی بوش دانسته است. 
 
سخنان جنجالی مجری «ان بی سی» درباره رابطه ایران و آمریکا + ویدئو
 
سایت خبری «نشنال ریویو» از جمله مطبوعاتی است که به انتقاد از میچل پرداخته ‌و تمرکز خود را بر بخشی از سخنان وی قرار داده که گفته، از همان آغاز، اشتباه بودن کاربرد این عبارت‌ از سوی بوش را درک کرده است. این سایت بر این باور است که میچل در این زمینه درست نمی‌گوید و هیچ کس در آن زمان نمی دانسته که‌ شاید سخنان مذکور‌ می‌تواند چه پیامدهایی‌ داشته باشد!
 
سخنان جنجالی مجری «ان بی سی» درباره رابطه ایران و آمریکا + ویدئو
 

سایت خبری «پی‌جی‌میدیا» نیز در واکنش به سخنان میچل، نوشته است، سخنان وی درباره همکاری و اتحاد ایران و آمریکا درست نیست، زیرا ایران از‌‌ همان آغاز‌ انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ دشمن آمریکا بوده است. این سایت، شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر شیطان بزرگ» را ‌شاهد ‌آورده است.

به جز این دو مورد، شمار دیگری از سایت‌ها و رسانه‌های آمریکایی نیز به سخنان میچل واکنش نشان داده‌اند. این امر به‌‌ همان میزان که نشانگر اهمیت مباحث مربوط به ایران در محافل آمریکایی است، می‌تواند بیانگر این‌ باشد که محافظه‌کاران آمریکایی تا چه حد حتی به کوچک‌ترین موضع‌گیری‌های مثبت درباره ایران نیز حساس بوده و به روند بهبود احتمالی روابط ایران و آمریکا با ‌حساسیت می‌نگرند.

 

دانلود

منبع خبر :تابناک

مورخ : 1392.11.09

 

نظرات

ارسال نظر جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
  • ادرس های صفحه وب و نشانی های پست الکترونیک به طور خودکار به لینک تبدیل می شوند.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف ها به طور خودکار تجزیه می شوند.

لطلاعات بیشتر درباره گزینه های قالب بندی

Image CAPTCHA

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته