پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 01:31
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار30,023,094
به گزارش سایت طلا، در حالیکه اونس جهانی با اثر پذیری از توافق دولت پرتغال برای نجات بزرگترین بانک بحران زده ی این کشور، افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افت تقاضا تنزل یافت، در روزهای پایانی هفته پس از بالا گرفتن تنش ها در اوکراین و احتمال مداخله نظامی روسیه در این کشور در کنار نگرانی ها نسبت به اقدام تلافی جویانه روسیه در برابر تحریمهای اعمال شده غرب پا را فراتر از مرز 1300 دلار گذاشت که انتشار آمار بهتر از انتظار از اقتصاد آمریکا سبب عقب نشینی اونس و بسته شدن آن بر بهای 1312 دلار شد.

بنابراین گزارش، بازار طلای تهران بعد از تعطیلات چند روزه، روز شنبه گذشته را تحت تأثیر افت نسبی دلار و تضعیف طلای جهانی با کاهش آغاز کرد که البته این افت به عقب نشینی 1 هزار تومانی هر مثقال طلای 17 عیار ختم شد.
اما در روز یکشنبه با تقویت دلار و دست یابی آن به بهای 3140 تومان ارزش این فلز زرد رنگ به 422 هزار تومان رسید.

در روز دوشنبه بازارهای جهانی طلا تحت تأثیر توافق دولت پرتغال برای نجات بزرگترین بانک بحران زده ی این کشور، افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افت تقاضا در مسیر کاهش گام برداشت و 6 دلار از هر اونس کاست و این در شرایطی است که کارشناسان علی رغم افزایش تنش های ژئوپلیتیک هفته ای کاهشی را پیش بینی کردند.

در این روز بازار تهران همزمان با کاهش اونس جهانی شاهد رشد دلار داخل بود که با واکنشی خنثی تغییر خاصی را تجربه نکرد و ارزش هر مثقال و گرم طلا بر 421 هزار و 900 تومان و 97 هزار و 300 تومان ایستاد.

این گزارش حاکیست، قیمت طلا در حالی روز سه شنبه تغییر خاصی را به ثبت نرساند که رشد دلار و کاهش ذخایر صندوق بزرگ سرمایه گذاری جهان می توانست فشار بیشتری را بر طلا وارد کند.
بازار تهران در حالیکه اونس جهانی روز سه شنبه را با ثبات نسبی سپری کرد، در پی افت دلار 1400 تومان از هر مثقال کاست.

گزارش سایت طلا می افزاید، طلا پس از بالا گرفتن تنش ها در اوکراین و احتمال مداخله نظامی روسیه در این کشور در کنار نگرانی ها نسبت به اقدام تلافی جویانه روسیه در برابر تحریمهای اعمال شده غرب، به بالاترین سطح در سه هفته گذشته صعود و با رشد 1.4 درصدی در روز چهارشنبه بر بالای مرز 1300 دلار، به بهای 1306 دلار فروخته شد
در این روز بازار داخل علی رغم افت نسبی دلار با دستمایه قرار دادن روند طلای جهانی شاهد رشد 2500 تومانی هر مثقال طلای 17 عیار و بهای 423 هزار تومانی این فلز زرد رنگ بود.

به دنبال ادامه تنش های نظامی در خاورمیانه و اوکراین قیمت جهانی طلا در روز جمعه برای چهارمین روز متوالی که از ژوئن تاکنون بی سابقه بود، افزایش و به بیش از 1317 دلار رسید اما انتشار آمار بهتر از انتظار از اقتصاد آمریکا بهای طلا را به عقب راند و بر مرز 1310 دلار تثبیت کرد.

شایان ذکر است، برخی تحلیلگران اقتصادی معتقد هستند که قیمت طلا در کوتاه مدت به ثبات خواهد رسید اما در بلند مدت به علت ادامه اجرای سیاستهای انبساطی پولی در کشورهای بزرگ جهان، بدتر شدن اوضاع اقتصاد منطقه یورو و تنش های نظامی در شرق اوکراین و خاورمیانه با افزایش تقاضا و در نتیجه رشد قیمت روبرو خواهد شد.

 
تاریخ ثبت: 17 مرداد 1393 ساعت 23:37

نظرات

ارسال نظر جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
  • ادرس های صفحه وب و نشانی های پست الکترونیک به طور خودکار به لینک تبدیل می شوند.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف ها به طور خودکار تجزیه می شوند.

لطلاعات بیشتر درباره گزینه های قالب بندی

Image CAPTCHA

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته