شنبه 08 ارديبهشت 1403 06:42
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار32,332,563
"هوشنگ شیشه بران" رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در خصوص روند قیمتها در بازار جهانی طلا و نوسانات بهای آن در گفتگو با سایت طلا گفت: قیمت جهانی طلا در هفته گذشته در مرز 1200 دلار در هر اونس نوسان داشت و طلا تحت تاثیر نوسانات دلار و قیمت جهانی نفت قرار گرفت.

وی ضمن یادآوری تاثیر ارزش دلار بر بهای جهانی طلا خاطر نشان کرد: با سقوط ارزش دلار، برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند قیمت طلا افزایش پیدا می کند و این رویداد تقاضای خریداران طلا را محدود می کند.

شیشه بران ادامه داد: هنوز گمانه زنی ها برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو می تواند تقاضای جهانی طلا را کاهش دهد و رشد ارزش دلار را به همراه داشته باشد.

وی با توجه به تاثیر قیمت نفت بر بهای جهانی طلا افزود: هفته گذشته افزایش بهای جهانی نفت خام به خصوص در روز چهارشنبه نسبت به دو ماه اخیر بر قیمت طلا موثر بود اما با این حال دلار شاخص ترین عامل نوسان بهای طلاست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان عوامل دیگر موثر بر بهای جهانی طلا از جمله افزایش نگرانی ها نسبت به خطر ورشکستگی یونان و خروج آتن از منطقه یورو را در روند قیمتی هفته گذشته بی تاثیر دانست و گفت: علت بی تمایلی سرمایه گذاران برای خرید طلا این است که آنها فکر می کنند سیاستمداران اجازه ورشکستگی یونان را نخواهند داد.

وی افزود: اعلام رشد تولید ناخالص چین به میزان 7 درصد که کمترین نرخ در 6 سال گذشته بوده، واکنش منفی بازار سهام آسیا را به دنبال داشته است که از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بهای جهانی طلا و نوسانات آن در محدوده 1200 دلار در هر اونس می باشد.

شیشه بران در خاتمه در خصوص بازار داخلی طلا نیز گفت: با توجه به اینکه در ابتدای هفته قرار داریم، چشم انداز بازار را به طور کلی مثبت ارزیابی می کنم و امیدوار هستم بازار بسیار پویایی در زمینه تولید و خرید و فروش طلا داشته باشیم.

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته