پنجشنبه 30 فروردين 1403 22:58
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار35,103,921
به گزارش مارکت‌واچ، در حالی که قیمت سهام در بازارهای آمریکا افزایش داشته قیمت نفت به نصف رسیده است. در نظر گرفتن قیمت‌های بالای نفت در سال گذشته قیمت‌های فعلی خرید نفت را بسیار وسوسه‌انگیز کرده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال حاضر برای خرید نفت دربازارهای آتی ترغیب شده‌اند اما بگذارید در اینجا به پاسخ این سوال بپردازیم که آیا قیمت نفت درماه‌های آتی به سطح 33 دلار می‌رسد و یا 75 دلار در هر بشکه خواهد شد؟

آمار نشان می‌‌دهد در حالی که تولید نفت شیل آمریکا از اواخر سال 2012 تا اواخر سال 2014 از 2 میلیون بشکه در روز به 4 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده بود، قیمت نفت کاهش نیافت و در محدوده‌ 90 تا 120 دلار در هر بشکه در نوسان بود. تنها دلیل این موضوع این بودن که بسیاری از تحلیل‌گران و دست‌اندر‌کاران بازار نسبت به آینده خوش‌بین بودند و در مورد تاثیر افزایش نفت شیل آمریکا و میزان نرخ رشد تقاضای نفت چین محاسبات درستی را نداشتند. زمانی که اوپک تصمیم گرفت تولید خود را افزایش دهد، غلط بودن این تحلیل کاملا مشخص شد.

از سوی دیگر با در نظر گرفتن میزان عرضه و تقاضای نفت در سطح جهانی متوجه می‌شویم بازار نفت از اوایل سال 2014 دچار اضافه عرضه بوده است و این میزان در سه‌ماهه اول سال 2015 به اوج خود رسیده است و تا کنون نیز ادامه دارد، نکته مهم در این روند این است که شرایط اساسی بازار تغییری نکرده است. تصویر زیر شرایط تعادل عرضه و تقاضای بازار نفت را نشان می دهد. 

همچنین محاسبات نشان می‌‌دهد که تحلیل بسیاری از کارشناسان مبنی بر عدم توانایی ایران برای بازگشت زود هنگام به بازار نفت پس از توافق اخیر این کشور با قدرت‌های غربی چندان واقع‌بینانه نیست و به نظر می‌رسد این کشور می‌تواند تولیدخود را تا میانه‌های سال 2016 به سطح 3.5 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

با درنظر گرفتن مطالب فوق محاسبات «نیگام آرورا» برای پیش‌بینی قیمت نفت نشان می‌دهد که سطح نوسان قیمت نفت در سال 2015 بین 33 تا 62 دلار در هر بشکه، در سال 2016 رقمی بین 33 تا 75 دلار و در سال 2017 رقمی بین 55 تا 85 دلار در هر بشکه خواهد بود. البته بازار نفت شرایط بسیار ناپایداری دارد و این محاسبات هر هفته مورد تجدید نظر واقع می‌شود.

مدیران نفتی چه می‌گویند؟
در همین حال برنامه «مد مانی» شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» از رؤسای چند شرکت درباره بازار نفت نظرسنجی کرده است. دیوید دمشور رئیس شرک «کور لابوراتوریز»، ضمن تأکید براینکه قیمت نفت به کف رسیده است، می‌گوید: انتظار می‌رود 50 تا 100 هزار بشکه از تولید ماهیانه کاهش یابد و زمانی که این اتفاق بیفتد، قیمت نفت نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

دیوید استاینر از شرکت «ویست منیجمنت» نیز به بررسی بازار نفت پرداخت و اعلام کرد که طبق پیش‌بینی‌های او، نفت آمادگی بهبود را دارد: به عقیده من پایین رفتن قیمت نفت به طور کل برای اقتصاد آمریکا مفید بوده است و می‌تواند کاهش فعالیت‌های حفاری را جبران کند.

همچنین سندی کاتلر، رئیس شرکت «کاتلر» درباره توانایی تولیدکنندگان نفت برای حفاری گفت: آمریکا تنها کشور توانمند در این عرصه نیست و برخی کشورهای خاورمیانه نیز قدرتمند هستند. هند نیز در حال بهبود است، اما آن‌قدر قوی نیست که بتواند تأثیر چندانی در بازار بگذارد.

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته