چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 16:23
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار32,332,563

سایت طلا: منحنی قیمتها در یک هفته گذشته که نوسان شدید را برای طلای جهانی به ثبت رساند حاکی از ریزش 23 دلاری هر اونس طلا بود که بازار تهران در این مدت کاهش 2 هزار تومانی هر مثقال طلای 17 عیار را به نمایش گذاشت.
 

به گزارش سایت طلا، در هفته گذشته بهای طلا به واسطه گسترش نگرانی ها در خصوص متوقف شدن محرک پولی 85 میلیارد دلاری روزهای کاهشی را پشت سر گذاشت که در این مسیر پایین ترین سطح در 5 ماه اخیر را نیز تجربه کرد و بسیاری از کارشناسان را به این باور رساند که قیمت طلا در آینده نزدیک به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید.

بنابراین گزارش، بازار طلای داخل روز شنبه را با افزایش قیمتها در پی بازار طلای جهانی و رسیدن آن به 1255 دلار و 10 سنت آغاز و ارزش هر گرم طلای 18 عیار را به 88 هزار و 923 تومان و هر مثقال طلای 17 عیار را به 385 هزار و 500 تومان رساند که افزایش مستقل قیمت طلا در روز یکشنبه با تعطیلی بازارهای جهانی، ارزش این فلز زرد رنگ را به 388 هزار تومان رساند.

این گزارش حاکیست، در روز دوشنبه بازارهای بین المللی به دنبال انتشار آمارهای مربوط به بهبود اقتصادی آمریکا و گمانه زنی ها نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو بیشترین کاهش قیمت را در یک روز در دو ماه اخیر تجربه و بهای طلا به پایین ترین حد در 5 ماه اخیر یعنی بهای 1218 دلار و 60 سنت رسید.

در روز دوشنبه افزایش دلار داخل از یک سو و کاهش طلای جهانی از سویی دیگر سبب شد تا بهای طلا در بازار تهران در هر مثقال طلای 17 عیار با افت 3500 تومانی به 384 هزار و 500 تومان و در هر گرم طلای 18 عیار به 88 هزار و 762 تومان دست یابد.

براساس این گزارش، قیمت طلا در بازارهای جهانی در روز سه شنبه با افزایش همراه و به 1223 دلار و 20 سنت رسید اما بازار تهران با کاهش 18 تومانی دلار داخل ارزش هر مثقال طلای 17 عیار را به 380 هزار تومان رساند که نسبت به روز گذشته 4500 تومان کسر داشت.

این گزارش حاکیست، تغییرات قیمتی طلا در روز چهارشنبه در بازارهای جهانی هر چند کاهش اونس جهانی را به ثبت رساند اما در ساعات پایانی فعالیت بازار ارزش این فلز زرد رنگ تا سطح 1247 دلار بالا آمد.
در این روز بازار طلای تهران همچنان با نوسان محدود قیمتها در پی آرامش بازار ارز قیمت هر مثقال و گرم طلا را به 383 هزار تومان و 88 هزار و 415 تومان رساند.

بر پایه این گزارش، در روز پنج شنبه ترس سرمایه گذاران بین المللی از توقف محرک پولی در پی بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و افزایش تولیدات صنعتی در سه ماه سوم امسال سبب شد تا مسیر حرکتی اونس معکوس و بهای هر اونس به 1220 دلار برسد.
بازار طلای تهران در روز پنج شنبه روند عادی را پشت سر گذاشت و قیمت هر مثقال و گرم طلا به 383 هزار و 500 تومان و 88 هزار و 462 تومان رسید.
شایان ذکر است، در روز جمعه قیمت جهانی طلا افزایش و بر بهای 1231 دلار و 70 سنت بسته شد.

گفتنی است، بخش عمده تقویت طلا در سالهای اخیر که به واسطه اجرای محرک پولی فدرال رزرو ایجاد شده بود حال به واسطه گسترش نگرانی ها در خصوص متوقف شدن این برنامه در مسیر نزولی قرار گرفته و بسیاری از تحلیلگران را به این باور رسانده که این مسیر تداوم خواهد داشت و سطح مقاومتی طلا را تا 1195 دلار تنزل داده که البته با مخالفت گروه دیگری از تحلیلگران که شکستن سطح 1200 دلار را توسط طلا کاری سخت قلمداد میکنند روبرو شده است.
 
منبع خبر: سایت طلا

نظرات

ارسال نظر جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
  • ادرس های صفحه وب و نشانی های پست الکترونیک به طور خودکار به لینک تبدیل می شوند.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف ها به طور خودکار تجزیه می شوند.

لطلاعات بیشتر درباره گزینه های قالب بندی

Image CAPTCHA

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته