يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 23:21
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار30,023,094
حصول توافق مقدماتی میان نمایندگان ایران و گروه 1+5 بر سر اجرایی کردن توافق هسته ای ژنو، افزایش حمایت از طرح تحریم های ایران در سنای آمریکا، هشدار کاخ سفید نسبت به وضع تحریم های جدید علیه ایران و موضع یک نماینده کنگره آمریکا درباره توافق نفتی ایران و روسیه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
هشدار مجدد کاخ سفید نسبت به وضع تحریم جدید علیه ایران

به گزارش «تابناک»، پایان مذاکرات نمایندگان ایران و گروه 1+5 بر سر نحوه اجرایی کردن توافق هسته ای ژنو، مهمترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. «یو اس ای تودی» به نقل از عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران می نویسد روز جمعه توافق مقدماتی بر سر اجرای توافقنامه هسته ای ژنو میان ایران و 1+5 حاصل شده است. بر این اساس، قرار است پس از انتقال موارد مورد توافق به پایتخت های کشورهای طرف مذاکره، ظرف دو روز اعلام شود که مفاد توافق مورد پذیرش نهایی این کشورها قرار خواهد گرفت یا خیر. یک مقام آمریکایی نیز گفته اگرچه توافق نهایی هنوز حاصل نشده، اما طرفین بر سر مقدمات اجرای توافق ژنو به تفاهم رسیده اند.
هشدار مجدد کاخ سفید نسبت به وضع تحریم جدید علیه ایران

در همین زمینه، سایت خبری «اروپای جدید» نیز مواضع اتحادیه اروپا درباره مذاکرات اخیر را بازتاب داده و از پیشرفت چشمگیر در این مذاکرات سخن گفته است. به نوشته این سایت، سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که کاترین اشتون ریاست آن را بر عهده دارد، روز گذشته اعلام کرده که پیشرفت در مذاکرات با ایران بر سر اجرایی کردن توافقنامه هسته ای ژنو، قابل توجه و چشمگیر بوده است. این سایت اشاره می کند که جزئیات توافق اخیر میان ایران و 1+5 هنوز مشخص نیست؛ اما دو مقام غربی گفته اند یکی از درخواست های ایران، مستثنی کردن یکی از تأسیسات مربوط به تحقیق و توسعه غنی سازی اورانیوم از موضوع توقف فعالیت های غنی سازی بوده است.
هشدار مجدد کاخ سفید نسبت به وضع تحریم جدید علیه ایران

اما در همین حال، حمایت از طرح تحریم های جدید علیه ایران، همچنان در سنای آمریکا رو به افزایش است. به نوشته «واشنگتن اگزمینر»، تعداد حامیان طرح وضع تحریم های جدید علیه ایران که از سوی رابرت منندز و مارک کِرک ارائه شده، اکنون به 59 نفر رسیده است. این در حالی است که در ابتدای ارائه طرح در اواخر دسامبر، این تعداد تنها 33 نفر بود. اگزمینر اشاره می کند که تاکنون رهبران دموکرات کنگره آمریکا ضمن مخالفت با این طرح، از طرح رسمی آن در سنا ممانعت به عمل آورده اند. سناتورهای حامی طرح مدعی هستند ایران قابل اعتماد نیست و چشم انداز وضع تحریم های جدید، می تواند سبب جدی تر شدن ایران عمل به تعهدات خود بر اساس توافق هسته ای با قدرت های جهانی شود.
هشدار مجدد کاخ سفید نسبت به وضع تحریم جدید علیه ایران

از سوی دیگر، کاخ سفید نیز بار دیگر ضمن هشدار نسبت به وضع طرح تحریم های جدید، مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده است. «لس آنجلس تایمز» می نویسد کاخ سفید ضمن انتقاد شدید از حامیان طرح مذکور، اعلام کرده این افراد قصد دارند آمریکا را به جنگی دیگر در منطقه خاورمیانه بکشانند. «برنادت میهان»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این زمینه گفته: «اگر حامیان این طرح می خواهند ایالات متحده دست به اقدام نظامی بزند، باید با مردم آمریکا صادق بوده و این موضوع را صریحاً بیان کنند». وی همچنین اعلام کرده که تصویب این طرح در سنا، سبب از میان رفتن بخت موفقیت روندهای دیپلماتیک در موضوع هسته ای ایران خواهد شد.
هشدار مجدد کاخ سفید نسبت به وضع تحریم جدید علیه ایران

در نهایت، در مطلب دیگری در همین زمینه، خبرگزاری «رویترز» از اعلام مخالفت یکی از اعضای کنگره آمریکا با توافق نفتی ایران و روسیه خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، «الیوت اِنجل»، عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفته از شنیدن گزارش های مربوط به امضای توافق «نفت در برابر کالا» میان ایران و روسیه به شدت آزرده خاطر شده است. وی همچنین اظهار داشته این اقدام، در تعهد روسیه نسبت به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تردید ایجاد می کند. به اعتقاد انجل، این گونه اقدامات که به معنای کاهش بار تحریم ها علیه ایران است، به شدت به تلاش های بین المللی برای وادار کردن ایران به انجام تعهدات خود آسیب وارد می کند. /
منبع خبر : تابناک

نظرات

ارسال نظر جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
  • ادرس های صفحه وب و نشانی های پست الکترونیک به طور خودکار به لینک تبدیل می شوند.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف ها به طور خودکار تجزیه می شوند.

لطلاعات بیشتر درباره گزینه های قالب بندی

Image CAPTCHA

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته