سه شنبه 28 فروردين 1403 19:24
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار35,103,921

برای بسیاری از کاربران مواقعی پیش می آید که نیاز به این است که سیستم بدون حضور کاربر، بعد از مدت زمان معین یا بعد از انجام یک فعالیت خاص به شکل خودکار خاموش یا Shut Down شود. هرچند نرم افزارهایی برای این منظور وجود دارد، اما قصد ما این است که با دست خالی این کار را انجام دهیم!
 

به گزارش «تابناک» قطعا برای شما نیز پیش آمده است که برای مثال نیاز به دانلود یک فایل حجیم دارید، اما بنا به هر دلیلی نمیتوانید منتظر اتمام آن شوید تا سپس اقدام به خاموش کردن سیستم کنید. در نتیجه شاید مجبور به آن شده اید که فعالیت مربوطه را منوط به زمانی کنید که بتوانید تا اتمام آن در پای سیستم بمانید.
 

یک راه اساسی برای حل این معضل آن است که سیستم را برای یک Shut Down خودکار زمان بندی کنید تا سر یک زمان معین خاموش شود.

اکنون در بازار برنامه های چندی برای این منظور وجود دارد. اما ما در اینجا سعی داریم شما را با یک ابزار قدرتمند در دل خود ویندوز – که احتمالا بسیاری از کاربران تا کنون حتی با آن برخوردی نداشته اند – آشنا سازیم که نه تنها در این مورد بلکه در بسیاری از موارد دیگر نیز میتوانید از آن استفاده کنید:

چگونه سیستم را در زمان معین به شکل خودکار Shut Down کنیم؟

استفاده از Task Scheduler ویندوز برای یک Shut Down خودکار

ابزار Task Scheduler یکی از ابزارهای قدرتمند و کاربردی در ویندوز است که متاسفانه در بین بسیاری از کاربران ایرانی ناشناخته مانده است. اما در واقع واجد خصوصیات ویژه ای است که میتواند رد بسیاری از موارد کمک کاربران باشد. کار اصلی این نرم افزار زمان بندی برنامه ها و فعالیت ها در سیستم برای اجرای خودکار است.

برای اجرای این ابزار در قسمت جستجوی منوی Start ویندوز عبارت Task Scheduler را وارد کنید و با کلیک بر روی آیکون برنامه آن را اجرا کنید. واسط کاربری ابزار از سه قسمت تشکیل شده است: پنل سمت چپ که فهرستی از Task های موجود است، پنل میانی که مربوط به بازبینی Task ها و وضعیت آنها است و پنل سمت چپ تحت عنوان Action که مربوط به مدیریت و ایجاد Task های جدید است:

چگونه سیستم را در زمان معین به شکل خودکار Shut Down کنیم؟

در اینجا هدف ما ایجاد یک Task برای خاموش کردن خودکار سیستم در یک زمان مشخص است. لذا از پنل سمت راست یعنی Action بر روی گزینه Create Basic Task… کلیک کنید:

چگونه سیستم را در زمان معین به شکل خودکار Shut Down کنیم؟

با این کار پنجره Wizard برای ایجاد یک Task جدید باز میشود که شما را در مراحل ایجاد Task راهنمایی کرده و به جلو میبرد. در مرحله اول باید اقدام به وارد کردن یک نام برای Task مورد نظر خود کنید. وارد کردن توضیحات الزامی نیست:

چگونه سیستم را در زمان معین به شکل خودکار Shut Down کنیم؟

در مرحله بعد، باید تعیین کنید که Task مورد نظر به چه شکل و با چه شرایط زمانی اجرا شود. برای مثال میتوانید با انتخاب گزینه Daily یک زمان معین را طی شبانه روز برای انجام یک عمل خاص – در اینجا خاموش شدن سیستم – انتخاب کنید و به این ترتیب، این عمل به شکل خودکار روزانه در آن ساعت معین به اجرا در خواهد آمد.

در اینجا ما گزینه One Time را انتخاب میکنیم که به معنی اجرای Task تنها برای یک بار است:

چگونه سیستم را در زمان معین به شکل خودکار Shut Down کنیم؟

در قدم بعدی، Wizard از شما زمان دقیق اجرای Task را میپرسد:

چگونه سیستم را در زمان معین به شکل خودکار Shut Down کنیم؟

در مرحله بعدی باید اقدام به انتخاب نوع Task کنید که اجرای یک برنامه، فرستادن یک ایمیل یا نمایش یک پیغام – برای کاربرانی که زمانبندی برنامه های خود را با نمایش پیام یادآور میشوند – است. گزینه Start a program را انتخاب کنید:

چگونه سیستم را در زمان معین به شکل خودکار Shut Down کنیم؟

با انتخاب این گزینه و رفتن به مرحله بعد، باید آدرس برنامه ای که قصد اجرای آن را دارید، وارد کنید. با کلیک بر روی دکمه Browse... به مسیر windows\system32 رفته و به دنبال فایل اجرایی shutdown.exe گشته و آن را انتخاب کنید:

چگونه سیستم را در زمان معین به شکل خودکار Shut Down کنیم؟

بعد از انتخاب فایل shutdown.exe یک اقدام دیگر در این مرحله وجود دارد که حتما باید آن را به خاطر داشته باشید. در قسمت Add argument (optional) در این مرحله باید پارامترها یا آرگومانهای ارسالی به برنامه shotdown.exe را مشخص کنید. این امر از آن جهت ضروری است که اجرای این برنامه بدون پارامترها عملا منجر به هیچ اتفاقی نمیشود.

سه نوع پارامتر متفاوت اصلی برای ارسال به این برنامه در حین اجرا وجود دارد که در زیر میبینید:

-s = خاموش کردن یا Shut down

-r = راه اندازی مجدد یا Reboot

-l = Log off کردن سیستم

برای منظور و هدف اصلی این گزارش که خاموش کردن سیستم است پارامتر –s را در قسمت مربوطه وارد کنید (به خط تیره کناره حرف s دقت کنید):

چگونه سیستم را در زمان معین به شکل خودکار Shut Down کنیم؟

در نهایت با کلیک بر روی دکمه Next به صفحه آخر Wizard میروید که در آن میتوانید اطلاعات کلی Task ایجاد شده را مرور کنید و در صورت لزوم با بازگشت به مراحل قبلی آنها را اصلاح نمایید. بعد از اطمینان از اطلاعات بر روی دکمه Finish کلیک کنید:

چگونه سیستم را در زمان معین به شکل خودکار Shut Down کنیم؟

به این ترتیب شما یک Task برای خاموش کردن سیستم در زمان تعیین شده ایجاد کرده اید و اکنون میتوانید بدون نگرانی از روشن ماندن سیستم به سایر فعالیت های خود برسید. وقتی زمان تعیین شده فرا برسد، ویندوز با نمایش یک پیغام به کاربر اطلاع میدهد که سیستم در آستانه خاموش شدن یا Shut down است:

چگونه سیستم را در زمان معین به شکل خودکار Shut Down کنیم؟

نکته آخری که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که ابزار Task Scheduler میتواند به عنوان یک ابزار قدرتمند در ویندوز برای انجام بسیاری از امور به شکل خودکار مورد استفاده قرار بگیرد. هرچند این ابزار در ابتدا کمی پیچیده به نظر می آید، اما با کمی سر و کله زدن با آن میتوانید نکات بسیار جالب توجهی در خصوص آن پیدا کنید.

منبع خبر : تابناک

 

نظرات

ارسال نظر جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
  • ادرس های صفحه وب و نشانی های پست الکترونیک به طور خودکار به لینک تبدیل می شوند.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف ها به طور خودکار تجزیه می شوند.

لطلاعات بیشتر درباره گزینه های قالب بندی

Image CAPTCHA

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته