پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 05:04
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار32,332,563

اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ شاد؛ عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی کشور به موضوع راه اندازی سامانه سنهاب اشاره و تاکید کرد: یکی از مهم ترین اتفاقات در صنعت بیمه کشور، ایجاد سامانه یکپارچه سنهاب (سامانه نظارت و هدایت الکترونیک بیمه) بوده است.

وی به افزایش ضریب نفوذ بیمه از ١.٧ درصد به ٢.١ درصد طی زمان فعالیت دولت یازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش این ضریب به فعال شدن سایر رشته های بیمه به ویژه بیمه عمر دلالت دارد.

همتی با اشاره به توسعه بیمه‌های عمر در سال جاری و سال گذشته تصریح کرد: سهم بیمه عمر در پرتفوی صنعت بیمه از ٩ درصد به ١٣.١ درصد رسیده است و پیش‌بینی ما این است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان برنامه ششم به ٢٠ درصد برسد.

همتی سومین اقدام را تغییر قانون بیمه شخص ثالث عنوان و اظهار کرد: این قانون خلاهای موجود را برطرف کرد که البته اجرای کامل آن به اصلاح ١٦ آیین نامه نیاز دارد که امیدوارم با انجام این اقدام این قانون به طور کامل از سال ٩٦ اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد حساب اتکایی ویژه و استفاده از ظرفیت مشترک صنعت بیمه، نیازهای بیمه اتکایی تا حدودی برطرف شد، اضافه کرد: با استفاده از این ابزارها شرایط خوبی برای بیمه کشور ایجاد شد.

رییس کل بیمه مرکزی به ارائه پیشنهاد ١٠ سال گذشته خود به دولت برای ایجاد حساب ویژه اتکایی اشاره و اضافه کرد: دولت طی سال های اخیر با این پیشنهاد موافقت کرده و مبلغی به عنوان تن خواه در اختیار بیمه مرکزی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پس از برجام ارتباطات خوبی برقرار شده و مشکلات بیمه ای در حوزه های کشتیرانی و نفتکش برطرف شد.

وی در ادامه به حادثه پلاسکو اشاره و خاطرنشان کرد: جبران جان افرادی که در این حادثه جان باختند ممکن نیست، اما با توجه به اینکه شرکت های بیمه حق بیمه دریافت کرده اند باید سرویس دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون هنوز نمی توانیم مردم را برای بیمه آتش سوزی اجبار کنیم، خاطرنشان کرد: در مورد ساختمان پلاسکو  ١٤ شرکت درگیر بودند .

رییس کل بیمه مرکزی درباره مالیات بر ارزش افزوده در صنعت بیمه، تاکید کرد: وزیر اقتصاد هم با مالیات ارزش افزوده بیمه مخالف بود زیرا معتقدیم وقتی به دنبال توسعه در بخشی هستیم، مالیات ارزش افزوده مانع به حساب می آید.

همتی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر هیات دولت درباره مالیات ارزش افزوده ، مالیات ارزش افزوده صنعت بیمه حذف شد، خاطرنشان کرد: در صورت تصویب نهایی این موضوع،  کلیه بیمه ها از سال آینده ٩ درصد ارزان می شود.

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته