چهارشنبه 29 فروردين 1403 02:05
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار35,103,921
به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا روز جمعه پس از اعلام نتیجه نهایی همه پرسی بریتانیا با افزایش چشمگیری روبرو شد و سطح مقاومتی 1300 دلاری را شکست.
بر اساس این گزارش مردم بریتانیا در همه پرسی روز پنجشنبه به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند. این مساله موجب کاهش شدید ارزش پوند و شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی شده است.
در نظرسنجی کیتکو 22 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 16 نفر معادل 73 درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. 3 نفر نیز معتقدند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و 3 نفر دیگر نیز معادل 14 درصد اعلام کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.
در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز 470 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 290 نفر معادل 62 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. 126 نفر معادل 27 درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و 54 نفر معادل 11 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر نمی کند.
در نظرسنجی هفته گذشته نیز 65 درصد کارشناسان اقتصادی و 80 درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. این برای سومین هفته متوالی بوده است که هر دو گروه افزایش قیمت طلا را پیش بینی می کنند.
در هفته ای که گذشت قیمت طلا با 26 دلار افزایش روبرو شده و به مرز 1320 دلار در هر اونس رسیده است. هنری تو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی بی در این باره گفت: به نظر می رسد نگرانی های مربوط به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.
وی افزود: روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا احتمالا 2 سال طو خواهد کشید ولی خروج بریتانیا ممکن است موجب سرآغازی برای خروج سایر کشورها از این اتحادیه شود.
برخی کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که خروج بریتانیا می تواند سیاست های مربوط به نرخ بهره منفی را در برخی کشورهای جهان تشدید کند.  در چنین شرایطی بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا نیز بخواهد نرخ بهره را افزایش دهد.
به نظر می رسد سطح مقاومتی بعدی برای طلا 1350 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود زمینه لازم برای افزایش قیمت طلا به 1400 دلار فراهم خواهد شد.

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته