سه شنبه 28 فروردين 1403 22:50
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار35,103,921
در حالی که برخی منابع خبری از درگیری‌های شدید در آنکارا خبر می‌دهند، نیروهای ارتش ترکیه پل‌های اصلی استانبول را بسته‌اند و گزارش‌هایی از پرواز هواپیماهای جنگی در ارتفاع کم بر فراز استانبول منتشر شده است.
به گزارش ایسنا، بن‌عالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه گفته است حضور نیروهای نظامی در خیابان‌های استانبول بدون مجوز بوده و او اجازه نمی‌دهد تلاش‌های غیرقانونی گروهی در ارتش به نتیجه برسد. نخست وزیر ترکیه در عین حال گفته اتفاقی که افتاده کودتا نیست. او اطمینان داده که دموکراسی ترکیه آسیب نخواهد دید. ییلدیریم تأکید کرد، نیروهای امنیتی فراخوانده شده‌اند تا هر آنچه که لازم است را انجام دهند.
یک شاهد عینی به رویترز گفته است که در آنکارا صدای تیراندازی شنیده شده است.
از سوی دیگر برخی منابع خبر می‌دهند که فرودگاه آتاتورک استانبول به تصرف ارتش درآمده و تمام پروازها متوقف شده است. حریت گزارش داده که تانک‌ها در مقابل ورودی فرودگاه آتاتورک مستقر شده‌اند و رفت و آمد به این فرودگاه متوقف شده است.
بی.بی.سی گزارش داد، تصاویری از حضور سربازان ارتش درون ساختمان تلویزیون دولتی ترکیه منتشر شده است. تلویزیون دولتی که به تصرف نیروهای ارتش در آمده اعلام کرد که ارتش قدرت را در سراسر کشور به دست گرفته است.
از سوی دیگر، در بیانیه‌ای که ظاهراً از سوی ارتش ترکیه منتشر شده است آمده که ارتش برای دموکراسی و حقوق بشر اداره امور را در دست گرفته است. در این بیانیه آمده که تمام روابط خارجی کشور به شکل موجود باقی خواهد ماند. ارتش در بیانیه‌اش آورده که برقراری قانون باید اولویت اصلی باشد.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد، ارتش ترکیه اعلام کرده که کنترل قدرت را در این کشور بر عهده گرفته است. در بیانیه‌ای که از سوی ارتش در تلویزیون قرائت شد، آمده است: نیروهای مسلح ترکیه کنترل کامل قدرت را در اختیار گرفته‌اند.
همچنین خبرگزاری رسمی ترکیه گزارش داد که عده‌ای از افسران ارتش رئیس ستاد کل ارتش را به گروگان گرفته‌اند. سی‌ان‌ان ترک به نقل از خبرنگاران گزارش داد، تیراندازی از بالگرد در مقر رئیس ستاد ارتش و مقر اطلاعات ارتش دیده شده است.
وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرده است که کودتاچیان در دستیابی به اهداف خود شکست خوردند. دیلی صباح هم گزارش داد، وزیر دادگستری‌ اعلام کرد: اینها از گروه گولن دستور می‌گیرند و مستقل از فرماندهی ارتش عمل می‌کنند.
منابع خبری مختلف از وقوع انفجار در مرکز آموزشی نیروهای ویژه پلیس در آنکارا خبر می‌دهند.
گزارش‌ها و تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده که حکایت دارد گروه‌هایی از مردم در ترکیه برای برداشتن پول نقد جلوی ماشین های خودپرداز بانک ها صف بسته اند.
واکنش‌ها
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در مسکو به سر می‌برد، گفته است که امیدوار است که ترکیه صلح و ثبات داشته باشد.
بلومبرگ گزارش داد، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا کاهش محسوسی داشته است.

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته