سه شنبه 28 فروردين 1403 17:20
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار35,103,921

این روزها برخی از مولتی میلیاردرها گویی از تفریحات امروزی خسته شده اند و به دنبال تنوع جدید هستند. در این میان برخی رستورانهای مجلل دست به اقدامات جالبی می زنند و با تهیه غذاهای تهیه شده از الماس و طلا تلاش می کنند تا پای مشتریان ثروتمند را به رستوران خود باز کنند. دسر شکلاتی  Frrrozen Haute و دونات "بیگل” وستین نمونه هایی از این خوراکی های گران قیمت و تجملی هستند.

به تازگی یک سرآشپز استرالیایی پیتزایی تهیه کرده که در آن علاوه بر مواد خوراکی  از برگهای ساخته شده از طلای ۲۴ عیار استفاده کرده است. این پیتزا که «مارگاریتای طلایی» نام دارد۵۰ دلار قیمتگذاری شده است.
ماه گذشته یک رستوران در ملبورن در "روز ملی پنیر پیتزا"، پیتزایی تهیه کرد که در آن از  ۹۹ پنیر مختلف استفاده نمود و نام آن در بسیاری از رسانه های محلی منتشر شد. اما حالا یک رستوران در پاراماتای استرالیا تصمیم گرفته با تهیه پیتزای «مارگاریتای طلایی» رکورد گرانترین پیتزای جهان را از آن خود کند. در تهیه این پیتزا از گوجه فرنگی های گیلاسی،پنیر موتزارلا تخم مرغی شکل و ریحان استفاده شده است اما این تنها بخشی از مواد استفاده شده در تهیه این پیتزا ست و نکته قابل توجه در ان استفاده از برگهای طلای ۲۴ عیار است که البته پس از پخت روی آن ریخته می شود.

به گزارش دیلی میل، قرار است در روز ۱۵ اکتبر به مناسبت نخستین حضور این رستوران در بزرگترین شرکت محصولات غذایی و آشامیدنی  آنلاین از این پیتزا رونمایی شود اگرچه قیمت این پیتزا ۵۰ دلار تعیین شده است اما این رستوران در روز رونمایی، از ۱۰۰ نفر اول که این پیتزا را سفارش دهند رایگان پذیرایی خواهد کرد.
 
 این رستوران وقتی نخستین بار در سال ۲۰۱۵ بازگشایی شد مردم برای دریافت پیتزای رایگان از  در خیابان صف کشیدند.
استرالیا نخستین کشوری نیست که پیتزای طلایی تهیه می‌کند و پیش تر نیز کشورهای دیگری غذاهایی تهیه شده از جواهرات و الماس طبخ کرده اند. اما این نخستین پیتزا در استرالیاست که از طلای ۲۴ عیار تهیه شده است.

گفتنی است؛ طلای خوراکی بدون آنکه جذب شود از دستگاه گوارش عبور می کند. بنابراین طلای خوراکی ۲۲ تا ۲۴ عیار که به صورت ورقه های نازک تهیه می‌شود برای بدن بی ضرر است.

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته