سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 22:55
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار32,332,563

 طلا این افزایش قیمت را مدیون دلار است؛ زیرا دلار در همین روز با کاهش همراه شد و از سوی دیگر، رشد شاخص سهام به عنوان سرعت‌گیر طلا عمل کرد و نگذاشت قیمت طلا بیش از این افزایش پیدا کند. قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین‌المللی به بیش از هزارو ٢٥٩ دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین‌المللی با ٠,٢ درصد کاهش به کمتر از ٩٧.٦٦ واحد رسیده است. ارزش دلار روز دوشنبه به بالاترین سطح در هفت ماه اخیر رسیده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق ، شاخص سهام آسیا دیروز (سه‌شنبه) با افزایش نسبی روبه‌رو شد. استنلی فیشر، معاون فدرال‌رزرو آمریکا روز دوشنبه در اظهارات مهمی تأکید کرد فدرال‌رزرو به اهداف خود در زمینه نرخ تورم و اشتغال بسیار نزدیک شده است. این اظهارات می‌تواند گمانه‌زنی‌ها را نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال بیشتر کند. میزان ذخایر طلای صندوق اس‌پی‌دی‌آر نیز با ٠,١٨ درصد افزایش به بیش از ٩٦٧ تن رسیده است. به گزارش طلا، به نظر می‌رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت تحت‌تأثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

بانک مرکزی ژاپن نیز در تازه‌ترین گزارش خود نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور ابراز امیدواری کرده است. البته به نظر می‌رسد که اقتصاد ژاپن هنوز نتوانسته است به اهداف مربوط به افزایش نرخ تورم دست یابد. فدرال‌رزرو آمریکا نیز تا پایان امسال دو نشست دیگر در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار خواهد کرد. البته بعید به نظر می‌رسد که با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، فدرال‌رزرو تصمیمی برای افزایش نرخ بهره در نشست این ماه داشته باشد.

تشدید تنش‌های سیاسی در خاورمیانه، به‌‌ویژه اوضاع یمن و سوریه نیز می‌تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد. شورای جهانی طلا نیز در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که تقاضای طلای چین در سال ٢٠١٧ میلادی همچنان روندی صعودی خواهد داشت و به ٩٠٠ تا هزار تن خواهد رسید.وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در‌حال‌توسعه به‌‌ویژه چین و هند تأثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه‌مدت خواهد داشت. بااین‌همه، رویترز به‌تازگی در یک نظرسنجی از اقتصاددانان و فعالان بازارهای بین‌المللی به این نتیجه رسیده که قیمت جهانی طلا در سال آینده به بیش از هزارو ٣٠٠ دلار خواهد رسید.

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته