سه شنبه 28 فروردين 1403 22:57
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار35,103,921

سعید مجتهدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص شرایط بازار ارز در سال 96 گفت: بانک مرکزی در خصوص تزریق ارز از سال گذشته روندی را در پیش گرفته است، که باعث ایجاد آرامش شده است. چنانچه این سیاست در سال جدید هم ادامه پیدا کند، می توان به وضعیت خوب این بازار در تمام سال امیدوار بود.

وی افزود: نیاز بازار ارز دورماندن از هیجان است، در سال جدید هم می بایست بانک مرکزی با نگاهی به سنوات سال گذشته به ویژه از جهت شناسایی زمان هایی که تقاضا در بازار افزایش پیدا می کند، شرایط را در بازار به نحوی کنترل کند که بازار با کمبود عرضه مواجه نشود.رییس کانون صرافان با اشاره به اینکه فضای تبلیغات انتخاباتی نیاز به آرامش دارد و کاندیداها برای فعالیت خود نیازمند چنین شرایطی هستند، تصریح کرد: امسال شرایط انتخاباتی خوبی حاکم شده است و بازار ارز از جمله بازارهایی است که تنشی در آن شکل نگرفته است و پیش بینی می کنم تا پایان زمان برگزاری انتخاباتی هم هیچ تنشی نداشته باشیم.مجتهدی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از آینده بازار ارز چیست، این طور پاسخ داد: 5 عامل در بازار ارز و به ویژه قیمت آن تاثیر بیشتری دارد، که در این میان نقش تحریم های بانکی به طور مشخص بارزتر است. پس از آن میزان واردات کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه صادرات غیرنفتی و محصولات کشاورزی، چگونگی توزیع ارز مداخله ای و بالاخره تحرک های سیاسی منطقه ای و جهانی است. در صورتی که هر کدام از این عوامل سیاسی و اقتصادی به سمت خاصی حرکت کند بازار ارز هم از آن شرایط تاثیر می پذیرد.وی در بخش دیگری از صحبت خود، با بیان اینکه نوسان گیری ارز و کسب سود، جذابیت خود را از دست داده است، گفت: جذب سرمایه های کشور در بخش تولید و کشاورزی یک نیاز اساسی محسوب می شود. در این چند ساله هم بانک ها هر زمان اقدام به این کار کرده اند توانسته اند سود بیشتری به مشتریان خود پرداخت کنند. در حالی که سرمایه گذاری بانک ها در بخش ارزی دستاورد کمتری برایشان ایجاد می کرد.مجتهدی در پاسخ به این سوال که شیوه توزیع ارز توسط بانک مرکزی را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: توزیع ارز باید با توجه به تجارب سال های گذشته صورت گیرد و در این خصوص کانون صرافان می توان به بانک مرکزی کمک کند تا مقاطع حساس بازار ارز را شناسایی و به بانک مرکزی معرفی کند تا با تزریق به موقع و کافی از ایجاد تنش در بازار جلوگیری کند.

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته