شنبه 01 ارديبهشت 1403 02:21
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار35,103,921
 
به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا طی هفته گذشته با کاهش 0.7 درصدی روبرو شده ولی همچنان این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند.
بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی معتقدند که شکسته شدن سطح مقاومتی 1300 دلاری طی روزهای آینده نیاز به یک کاتالیزور قوی دارد.
قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1287 دلار رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با 1.5 درصد کاهش در هفته گذشته به 17.11 دلار رسیده است.
برخی از تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری در روزهای آینده نیاز به آن دارد که شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاحد زیادی اصلاح شود.
اوگن واینبرگ تحلیلگر ارشد کامرز بانک آلمان در این باره گفت: افزایش چشمگیر ارزش سهام و رشد قیمت بیت کوین موجب شده است تا قیمت طلا برای ادامه روند صعودی با چالش جدی روبرو شود. به نظر من این دو عامل مهم طی روزهای آینده قیمت طلا را تحت تاثیر زیادی قرار خواهد داد.
وی افزود: قیمت طلا تحت تاثیر کاهش شدید ارزش دلار آمریکا نیز می تواند به بیش از 1300 دلار در هر اونس برسد. علی رغم فشارهای زیادی که بر قیمت طلا در هفته های اخیر وارد شده است، این فلز گرانبها مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده است.
دیوید مادن تحلیلگر ارشد موسسه سی ام سی مارکتس نیز بر این باور است که تحولات بازار سهام طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. به نظر من کاهش یا افزایش شدید شاخص سهام می تواند مهمترین عامل تعیین کننده قیمت طلا در کوتاه مدت باشد.
البته این تحلیلگر اقتصادی پیش بینی می کند که قیمت طلا در بلندمدت روندی کاملا صعودی خواهد داشت.
به نظر می رسد تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی می تواند مهمترین عامل موثر بر افت شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی باشد. به اعتقاد گروهی از فعالان بازارهای بین المللی، قیمت طلا در روزهای آینده بین 1260 تا 1300 دلار در هر اونس تثبیت خواهد شد.
پیش بینی می شود نوسانات ارزش دلار شاخص سهام در بازارهای بین المللی و تنش های سیاسی می تواند مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده باشد.
 

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته