پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 05:41
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار32,332,563

به گزارش (Banker)، در هفته‌های اخیر درشرایطی که قیمت‌ها در بازارهای طلا و ارز با روند صعودی مواجه بود، شاخص کل بورس در حال ریزش بود به‌طوری که به کانال 92 هزار واحد نزدیک شد. ولی در روزهای اخیر این روند معکوس شده است به‌طوری‌ که قیمت‌ها در بازار ارز و طلا نزولی و شاخص بورس صعودی شده است. روزگذشته در بازار ارز آزاد تمام ارزهای اصلی بازار با ریزش قیمتی مواجه بود. در این روز یورو با نرخ 7655 تومان با افت 51 تومانی مواجه شد و پوند انگلیس هم با کاهش 58 تومانی روی عدد 8684 تومان ایستاد. همچنین درهم امارات که رشد بالایی را تجربه کرده بود 19 تومان ارزان شد و به 1738 تومان رسید.

سکه 50 هزار تومان عقب نشست
در بازار طلا و سکه نیز شاهد افت قیمت‌ها بودیم. طی روزهای اخیر با فرارسیدن سررسید سکه‌های پیش فروش شده یک‌ماهه میزان عرضه سکه در بازار افزایش یافته و این یکی از عوامل افت قیمت‌ها بود. البته ریزش قیمت ارز نیز به این روند کمک کرد. برهمین اساس دیروز سکه تمام طرح جدید با 50 هزار تومان افت به یک میلیون و 929 هزار تومان و سکه تمام طرح جدید با 70 هزار تومان کاهش به یک میلیون و 870 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز با عقب نشینی 20 هزار تومانی نرخ 970 هزار تومان را تجربه کرد و ربع سکه هم با افت 10 هزار تومانی به 570 هزار تومان رسید. البته سکه گرمی بدون تغییر روی همان عدد 360 هزار تومان باقی ماند. در بازار طلا هم هر گرم طلای 18 عیار با بیش از 2 هزار تومان کاهش به 189 هزار و 309 تومان رسید. در این روز ارزش اونس جهانی طلا با بیش از یک دلار رشد به 1319 دلار رسید.

تقویت ۵۳۷ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بازار سهام دیروز در حالی شاهد پیشرو شدن گروه خودرویی‌ها همراه با زمزمه افزایش نرخ مجدد محصولات این شرکت‌ها بودند که تک‌سهم‌های گروه فلزات اساسی بویژه گروه آلومینیومی‌ها و قطعه‌سازها در کانون توجه نوسان‌گیران قرار گرفتند. شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات روز دوشنبه با افزایش 537 واحدی روی رقم 94 هزار و 703 واحد ایستاد.شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 248 واحدی عدد 17 هزار و 22 واحد را به نمایش گذاشت.شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 846 واحدی به رقم 101 هزار و 106 واحد دست یافت. شاخص بازار اول در حالی با افزایش 452 واحدی به رقم 67 هزار و 447 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 765 واحدی عدد 200 هزار و 743 واحد را به نمایش گذاشت.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 8 واحدی روی رقم یک هزار و 90 واحد ایستاد. ارزش کل معاملات روزگذشته بورس تهران در حالی به بیش از 167 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 795 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 53 هزار و 649 نوبت داد و ستد بود.

 

نمودار 24 ساعته اونس طلا

تاریخچه کامل اونس طلا

اخبار سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا در بین نوسانات زیاد کاهش یافت
سقوط شدید قیمت طلا، آیا دوران صعودی طلا به پایان رسیده است؟
عدم توان طلا برای دستیابی به سطوح بالاتر، آیا در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟
افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر
طلا پس از قرار گیری در بالا ترین قیمت 5 ماهه خود کاهش یافت
پیش بینی کارشناسان از کاهش قیمت طلا در روز های آینده
یک سد محکم در مقابل صعود قیمت طلا
همراه با باز شدن بازار ها چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
تجزیه و تحلیل طلا، آینده قیمت طلا صعودی خواهد بود
تحلیل و تجزیه قیمت طلا، آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است
ادامه حرکت صعودی در بازار طلا+تحلیل تکنیکال
آیا افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟
در روز های آینده چه اتفاقی برای طلا خواهد افتاد؟
قیمت طلا همچنان صعودی خواهد ماند
صعود قیمت طلا به بالا ترین سطح 10 هفته اخیر
طلا در حال جبران کاهش قیمت هفته گذشته